menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Info over gibbereline zuur ervaringen hiermee

Ga naar meest recente reactie

lanne

Lanne

Aan Hanninckj ( anderen mogen natuurlijk ook hun ervaringen laten horen ):
In het topic over alstroemeria schrijf jij : Gibbereline zuur is een organisch zuur die het ontkiemen stimuleert. Dit gebruik ik al lang met goede resultaten voorbeelden; Camelliazaad in 1 maand i.p.v. 6-12 mnd, Clematiszaad met zeker 2/3 gedeelte verkort etc.
Je moet wel verdunningsreeksen maken omdat te weinig geen reultaat geeft en teveel een groei-explosie geeft.
Maak de volgende reeks 250, 500, 750 en 1000 ppm
Het is als 90 en 99% zuiver te krijgen maar voor planten is 90% goed.
In Nederland verkrijgbaar per gram.

Graag nog wat meer duidelijkheid hierover :
1) werkt het ook om bewortelen van stekken te bevorderen of bij grotere planten?
2)hoe kan je verdunningsreeksen maken ? geen idee van hoe dat moet
3)met wat verdun je het ? met gewoon of gekookt water of ???
4)hoe lang is het product bewaarbaar zonder verdunning ? en met verdunning?
5)Koel of gewoon kamertemperatuur om te bewaren ?
6) hoe gebruik je het dan met de zaden ? In het product weken of besproeien ...?hoelang en hoeveel ?
7) is het giftig voor de mens bij aanraking of verhandeling ?
8) waar is het dan verkrijgbaar in Nederland ? Of weet er iemand een adres in België
Hartelijke dank op voorhand
Lily-Anne
maandag 28 februari 2011 - 21:23
hanninkj

Hanninkj

1) werkt het ook om bewortelen van stekken te bevorderen of bij grotere planten?
Nee
2) Verdunnings reeks maak je als volgt;
Maak een oplossing van 1000 ppm(1 g in 1000 ml)
Neem 10 ml van 1000 ppm en voeg 90 ml toe en dit geeft 100 ppm
Neem 25 ml van 1000 ppm en voeg 75 ml toe en dit geeft 250 ppm
Neem 50 ml van 1000 ppm en voeg 50 ml toe en dit geeft 500 ppm
enz.
3) Ik gebruik gewoon kraanwater
4 en 5) Poeder is jaren stabiel in de koelkast en ik gebruik oplossingen maar 1 maand in de koelkast. Poeder uit de koelkast laten aclimatiseren d.w.z. eerst op kamertemperatuur laten komen.
6) Ik doe mijn zaden altijd 1 nacht in de oplossing en spoel ze dan af behalve bij harde zaden.
7) Je moet er voorzichtig mee zijn want het is toc een organisch zuur dus handschoenen aan.
8) Stuur een mailtje naar Leeuwtje

Ton
maandag 28 februari 2011 - 22:05
hanninkj

Hanninkj

Ga3 lost redelijk goed< 10 min in water op is mijn ervaring met het maken van 1000 ppm oplossing(oplosbaarheid 5g/1l).
De dissertatie van Deno heb ik jaren geleden al gelezen maar zijn methode is soms niet zo handig maar wel een goede handleiding.
Basische oplossingen van GA3 zijn niet stabiel en moeten daarom worden vermeden.
Een organische stof ontleedt vaak door oxidatie en niet door schimmel.
maandag 28 februari 2011 - 22:38
hanninkj

Hanninkj

Je moet eens organische chemie gaan studeren!
Discussie gesloten.
dinsdag 1 maart 2011 - 07:52
greener

Greener

Ik vind het net leerzaam worden...
Ik los iig de Ga3 op in alcohol en niet in water.

Sebas
donderdag 10 maart 2011 - 09:29
lanne

Lanne

@Sebas,
Wat zijn uw ervaringen dan met Ga3? met welke zaden heb je het al gebruikt ? hoe ga je dan te werk met het oplossen in alcohol? Welke alcohol gebruik jij ? Gebruik je het in Ga3 in poedervorm of zijn het tabletten ? Laat je dan de zaden hierin weken of besproei je ze .of gebruik je de servetten truc ..? Hoe waren de resultaten .
Waar heb je Ga3 gekocht ?

groetjes en alvast bedankt - alle ervaringen zijn welkom
Lily-Anne
donderdag 10 maart 2011 - 10:23
greener

Greener

Ga3 gebruik ik persoonlijk voor de moeilijke kiemers of langzame kiemers.
Denk aan Musa zaden maar er zijn er nog veel meer.
Het betreft poedervorm en de alcohol haal je gewoon bij het Kru*tvat in Nederland.
Poeder in de juiste hoeveelheid oplossen in de alcohol en de boel laten weken in een petrischaaltje bijvoorbeeld.
Resultaten waren goed te noemen. Verder is het grappig om er mee te testen wat het nog meer doet.
Zoals de langgerekte groei die al beschreven is hierboven.
Voor Ga3 Idd leeuwtje contacten.

Sebas
donderdag 10 maart 2011 - 10:49
hanninkj

Hanninkj

Ik wil nog wel even waarschuwen dat je erg op moet passen met te hoge concentraties. Ik heb een paar proeven gedaan en de ontkieming was geweldig maar na 2 maanden waren de plantjes doodgegroeid en waren 2x zo lang als die met lage concentratie van dezelfde soort.
Het probleem was dat er veel zeldzame zaden tussen zaten waar totaal niets van bekend was en gewoon uitgeprobeerd moest worden.

Ton
donderdag 10 maart 2011 - 21:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon