menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaai tips

CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

Hallo iedereen ik log me nog eens in ,
ik heb naamelijk een vraagje,
ik en een vriend hebben op een dag (tijdje geleden) al die reuze zonnebloemen van me omgedaan aan pitjes geoogste! Wel een moeilijke klus om door al die dikke stammen heet te gaan.
Mijn vraagje is nu wanneer begin ik best volgend jaar terug met het zaaien van de zonnenbloemen (grote soort)?
De zaadjes waren goed droog voor ik ze heb opgeborgen dus ik denk dat ze er wel goed uit zullen zien. jaja ik schat zeker rond do 1.500pitjes per zonnebloem en de allergoortste die bloem viel neer van gewicht schat ik rond de 5.000 pitjes was niet normaal. Natuurlijk ik mijn vriend er wat meegegeven want hij had van die zonnebleomejes van ngo geen meter hoog en ik maar lachen met die van hen mijne 2m50 hoog was beetje jaloers!
Dus ja van welke maand begin ik best met zaaien?
MVG
dinsdag 23 november 2010 - 21:31
FransNL

FransNL

Zo nauw luistert dat niet bij zonnebloemen Cedric. Onderstaande foto's , ik heb ze al eens eerder in een topic van jou gebruikt , laten zien dat ze bij mij dit jaar al spontaan op 6 april boven de grond stonden. Ik had ze niet eens gezaaid want dat hadden de vogels al voor me gedaan door bij het leegpikken van mijn zonnebloemen pitten te morsen. Als je bedenkt dat de pitten een strenge winter lang in mijn tuin gelegen hebben en dat ik er in maart met mijn tuinfrees over heen ben gegaan dan begrijp je dat zonnebloemzaden veel meer kunnen hebben dan menigeen denkt. Wil je toch perse een zaaidatum : ik zou zeggen ... begin april binnen en eind april buiten.

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 23 november 2010 - 22:11
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

ok dankje voor je reactie
Ik zaai ze normaal altijd binnen in potjes .
Hoopelijk waren de zaatjes rijp genoeg maar ik denk het wel want ze vielen er al uit

groetjes
woensdag 24 november 2010 - 16:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon