menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Maagdenpalm planten

Ga naar meest recente reactie

bammel

Bammel

Hallo, op een 20m² waar nu gras staat zou ik graag een bodembedekker willen planten. Ik dacht aan maagdenpalm, Vica Minor 'Gertrude Jekyll'. Aangezien er nu enkel gras is wat zou ik moeten doen alvorens de plantjes te planten.

1. omspitten
2. plat maken
3. planten

Is dit voldoende?

Groetjes,
Bart
dinsdag 2 november 2010 - 12:34
charelke

Charelke

Bammel,
als het bij mij was zou ik eerst het gras kapot en onder frezen met een bakfrees ipv spitten dan de boven liggende plukken gras er af gritselen,gelijk maken, en maar planten éh.
groetjes
Charelke
dinsdag 2 november 2010 - 14:44
deHaan

DeHaan

Doen zoals je het voorsteld.
Bij spitten kan je gelijk wat mest onderwerken.
dinsdag 2 november 2010 - 18:13
Rita1960

Rita1960

Beter spitten dan freesen dat kleine stukje zo houd je toch het bodemleven in stand.. met freesen alle wormen in stukjes

groetjes,

Rita
dinsdag 2 november 2010 - 20:57
iecee

Iecee

vinca heeft absoluut geen mest nodig. die houd van magere grond en daarmee voer je alleen maar het onkruid.

gras kan je ook strippen met een speciale grasstripper die je kan huren

ik zou trouwens eerst een tijdje de grond braak laten liggen en het onkruid laten kiemen en regelmatig schoffelen
want onkruid houd van lekker omgewoelde grond en anders mag je het hele volgende jaar wieden tussen de vinca en dat is geen plezant werk.
steek je vincas zolang in grote potten zodat je straks begint met grote planten
donderdag 11 november 2010 - 19:00
bammel

Bammel

Dank allen voor de respons.
Voorbije weekend de graszoden afgedaan en het oppervlak omgespit. Alles ligt er nu plantklaar bij, het is 6m².

Ik had nog 2 vraagjes:

Mag ik de Vinca Gertrude Jekyll (wit maagdenpalm) nu planten? Ik dacht 8 plantjes per m² waardoor ik er 48 zal aanplanten.

Zouden jullie ook schors tussen de planten doen of een anti-onkruiddoek zodat het onkruid voorlopig wordt beperkt?

Groetjes
maandag 22 november 2010 - 10:32
moetje1951

Moetje1951

Maagdenpalm vermeerdert zichzelf door middel van uitlopers die dan wortel maken bij contact met de aarde (net als aardbeien bijv.) Als je er een anti-onkruiddoek over heen legt kan dat niet. Ik zou dan eerder opteren voor schors.

@Rita: je hebt een pbtje
maandag 22 november 2010 - 10:41
deHaan

DeHaan

Gewoon planten, ze zijn winterhard.
maandag 22 november 2010 - 18:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon