menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Enjarige winterharde bloemetjes

Ga naar meest recente reactie

Nijiske

Nijiske

Hallo,

Ik ben op zoek naar een lijstje van éénjarige winterharde bloemetjes..

Alvast bedankt !
donderdag 28 oktober 2010 - 11:39
rialle

Rialle

hoi Nijiske,

dat wat jij zoekt bestaat niet. Ze zijn óf éénjarig óf winterhard en dus twee- of meerjarig. Eénjarigen zijn nooit winterhard dus.

Groetjes Rialle
donderdag 28 oktober 2010 - 11:54
Nijiske

Nijiske

Ik heb een boek waarin staat dat je in februari 1 jarige winterharde bloemetjes kan zaaien.. vond het ook al raar
donderdag 28 oktober 2010 - 13:32
annis

Annis

Winterharde eenjarige ze zijn er wel. Het zijn de eenjarige die zich zelf uitzaaien en het volgende jaar weer gewoon opkomen.

Kijk eens op deze link http://www.groei.nl/index.php?id=24281

Annis
donderdag 28 oktober 2010 - 13:52
rialle

Rialle

Oei! Dacht ik ook iets te weten, geef ik ook nog de verkeerde informatie!! Sorry Nijiske!



Groetjes Rialle
donderdag 28 oktober 2010 - 14:11
annis

Annis

Rialle de meesten denken ook dat ze maar eenjarig zijn maar veel soorten zaaien zich weer vanzelf uit. Denk maar eens aan Nigella Juffertje in het groen hier hadden die zich zelf uitgezaaid en stonden eerder in de bloei dan de vers gezaaide.Diverse Papavers soorten kunnen nu ook al gezaaid worden.
Nicandra was dit jaar ook van de partij en deze had ik dit jaar niet gezaaid en waren dus van vorig jaar.

Zelf heb ik het boek van Lieve Adriaensens dit gaat helemaal over eenjarige,tweejarige en ook de wintervaste eenjarige. Zij heeft een kwekerij in eenjarige en verkoopt ook aparte zaden.

Annis
donderdag 28 oktober 2010 - 16:14
Nijiske

Nijiske

we hebben weer wat bijgeleerd !

Bedankt !
vrijdag 29 oktober 2010 - 09:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon