menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloembollen in potten

Ga naar meest recente reactie

Pistachio

Pistachio

Weet iemand hoe vaak je tulpenbollen in potten moet watergeven als ze tijdens de winter binnen staan?Ik heb begrepen dat ze wel licht moeten hebben, maar hoe vaak hebben ze water nodig? Tot het vriezen laat ik mijn vers beplante potten met tulpen gewoon buiten staan, ze staan in potten met gat onderaan dus de drainage zit wel goed. Moet je ze ook als het nog niet vriest al afdekken met mulch?

maandag 27 september 2010 - 17:48
Rita1960

Rita1960

ik zou ze gewoon buiten laten staan.. tulpen zijn niet vorstgevoelig en moedertje natuur doet de rest.. scheelt je een hoop werk en kopzorgen.

maandag 27 september 2010 - 20:28
Pistachio

Pistachio

Bedankt Rita, maar mijn potten zijn aardewerk, gaan die dan niet barsten als ze vochtig staan en het vriest? Da's eigenlijk de hoofdreden waarom ik ze naar binnen zou halen.
dinsdag 28 september 2010 - 07:58
Rita1960

Rita1960

als de potten van boven maar breder zijn dan aan de onderzijde en de afwatering goed is gaat het wel goed. (hier tenminste) je moet er wel de onderschotels onder weg halen.

dinsdag 28 september 2010 - 08:13
annis

Annis

Ik zou ze ook buiten laten staan. Als de afwatering maar goed is. Er zijn pootjes voor onder potten te koop zodat hij vrij van de grond staat kan het water altijd goed weg.
dinsdag 28 september 2010 - 09:07
Pistachio

Pistachio

Bedankt voor de tips! Dan moet ik me minder zorgen maken over het gebrek aan overwinteringsplaats
dinsdag 28 september 2010 - 10:09
moetje1951

Moetje1951

Ik laat ze ook buiten, zonder probleem. Ik leg twee houten latjes naast mekaar en zet de potten erop, met het afwateringsgat ertussen. Heel goedkoop en efficient.
Ik dek ze ook niet af en geef ze geen water.
dinsdag 28 september 2010 - 10:18
Pistachio

Pistachio

Ik denk dat ik het ook met houten latjes ga proberen, goeie tip! Fijne avond verder iedereen
dinsdag 28 september 2010 - 17:50
prediker

Prediker

vorig jaar zijn al mijn tulpen in potten verrot
zet ze dus wel onder een afdak deze winter en niet meer vol in de regen!!
vrijdag 8 oktober 2010 - 23:57
Pistachio

Pistachio

Oei, ik heb niet direct een afdak buiten, dan toch maar naar binnen halen??
zondag 10 oktober 2010 - 19:26
Rita1960

Rita1960

Nee hoor, als de grond goed doorlatend is en de afwatering in orde, kun je ze echt wel buiten laten staan

Rita
zondag 10 oktober 2010 - 19:37
christine2

Christine2

Een aantal jaren ook ge gedaan bloembollen in een gewone
terracotta pot geplant de krokus, narcissen en tulpen hebben allemaal
gebloeid maar mijn pot was stuk schilferde helemaal af.
De gewone terracotta potten pak ik nu volledig in eerst met
noppen plastiek en dan daar nog eens rond met stroomatten
op maat gesneden volgens de grote van de pot nog een
koord rond en zet deze tegen de gevel van het huis. en geen probleem.
Drie jaar geleden heb ik mij 2 potten van Italie aangeschaft Impruneta
potten en die staan nu al die tijd in de tuin 2 harde winters mee gemaakt met Hydrangea's er in, deze zijn vorstvrij barsten niet en schilferen niet.
groetjes christine
zondag 10 oktober 2010 - 21:45
Pistachio

Pistachio

Weet iemand of de bollen van de crocosmia ook in potten buiten kunnen overwinteren? Ik had een pot vol met bollen waar ik nu vier potten van gemaakt heb om ze wat meer plaats te geven, maar ik weet niet of ze net zoals tulpen ook kunnen overwinteren buiten in een pot.
Alvast bedankt voor de tips!
maandag 11 oktober 2010 - 15:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon