menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Venushaar Adiantum

joopsmit

Joopsmit

Venushaar (Adiantum)
Deze las ik zo net is niet erg houdbaar onder de 18 graden .
Nu wel, Ik heb vorigjaar 2 lange bloembakken gevukt met deze varens en boven mijn vijver die tegen een muur aan ligt op gehangen . Het gevolg een water van van een varens .
Toen de eerste nacht vorst was geweest wat ze redelijk doorstaan hebben heb ik de 2 bloembakken in de koude donkere schuur gezet waar ze de hele winter hebben gestaan. Door af en toe vochtig te houden maar dat ook zeer weinig waardoor het blad wat in droode zijn ze in het voor jaar weer in maart naar buiten gegaan heb ze wat gesnoeid (dood spul er uit ) en wat top dressing gedaan .Van af toen redelijk veel water gegeven en een lap nop follie er over gelegt .
Gevolg de groei begon meteen weer in te zetten en begin mei stonden ze weer op hun oude plek te schitteren .Ook heb ik deze Adiantum)Venushaar varen aan de voet van de palm geplant en in de winter gewoon afgedekt met een dek laag van nop folie en daarop een paar gevulde vuilnis zakken en zie in het voor jaar kwam hij gewoon weer terug . Dus probeer het ook maar eens je zal verstelt staan .
maandag 2 augustus 2010 - 00:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon