menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Teunisbloem

Ga naar meest recente reactie

triske

Triske

hallo

Ik heb een smalle strook zand naast een tuinpadje.
Nu dacht ik eraan deze op te fleuren met teunisbloemen ( grondbedekker ) en dan daartussen hier en daar een climatis te zetten om de draad op te fleuren

teunisbloemen zijn toch vast he ? en kunnen tegen de vollen zon ?

andere voorstellen ook altijd welkom
alvast bedankt

groeties
triske
woensdag 21 juli 2010 - 13:48
renate67

Renate67

Hallo Triske
Er zijn veel verschillende teunisbloemen:
Oenothera macrocarpa voldoet aan jouw beschrijving 20cm hoog en vaste plant.
Ik heb hier de grote teunisbloem =Oenothera erythrosepala staan en die wordt hier 60 tot 160cm hoog is tweejarig, maar zaait rijkelijk uit en overleeft soms ook meerdere jaren.
Goed opletten dus welke teunisbloem je aanschaft.
Renate

Bloemen & Planten

woensdag 21 juli 2010 - 17:30
renate67
woensdag 21 juli 2010 - 17:30
triske

Triske

ok bedankt renate er zijn er dus wel winterharde en blijvend

groetjes
triske
woensdag 21 juli 2010 - 21:36
renate67

Renate67

Parodias volgens mij is de kruipende lage soort echt een andere soort dan de grote hoge en wordt de lage niet later de hoge hoor.
Alleen wel goed opletten welkesoort je koopt
renate
donderdag 22 juli 2010 - 00:12
triske

Triske

bedankt voor de reacties allemaal ik ga me zeker goed informeren voor ik aankoop want veel bloemen is fun maar ne hele tuin onder en ook waar je ze ni hebben wil is idd iets minder leuk en daar wordt niemand vrolijk van

groetjes
donderdag 22 juli 2010 - 14:41
renate67

Renate67

De teunisbloem zaait hier ook veel uit, maar als je zaailing herkent is die heel makkelijk weg te halen, en het is een tweejarige plant dus je hebt tijd genoeg om ze op tijd weg te halen. Er komt hier toch op elk onbegroeid stukje toch wel het een of ander op. Vruchtbare grond, ik heb nu een plek vol nachtschade, en elders wilgenroosje, nou geef mij dan maar teunisbloem, dan heb je als je een paar weken geen tijd voor de tuin hebt niet al bloemen en zaad zoals bij die eenjarige onkruiden wel.
Renate
vrijdag 23 juli 2010 - 22:00
danny2

Danny2

De macrocarpa is een echte aanrader, bloeit bijna de ganse zomer ,woekert niet, max 20cm hoog, goed wintervast en al 25jaar in de rotstuin, sterft in de winter af maar komt altijd mooi terug.

groetjes danny
vrijdag 23 juli 2010 - 22:08
danny2

Danny2

Kan je dat niet op een ander moment vragen? staat er toch geen enkele bloem open zekers!!!!!!

Bloemen & Planten

zaterdag 24 juli 2010 - 17:48
triske

Triske

bedankt iedereen

ze zijn allemaal mooi hihi maar zal dus wel opletten dat ik de lage soorten te pakken krijg

groetjes
zondag 25 juli 2010 - 13:00
danny2

Danny2

Heeft nu toch een bloemeke

Bloemen & Planten

zondag 25 juli 2010 - 17:01
triske

Triske

heb net de catalogus van het tuincentra te pakken gekregen en daar verkopen ze vanaf september

de macrocarpa 20 cm hoog

speciosa siskiyou 30 cm hoog


dus komt goed
maandag 26 juli 2010 - 13:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon