menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke plant bedoel ik

Ga naar meest recente reactie

maarten_09

Maarten_09

hallloo!!

we zaten deze avond op een feestje en ik was bezig over onze voortuin...
we hebben buxus die kaal staat (waarschijnlijk doordat honden van de straat hun behoefte daar doen).
Nu, we hebben al vanalles geprobeerd, maar de buxus groeit niet terug.
Iemand van dat feestje raadde aan om ... te planten...
Maar we zijn de naam vergeten. Hij vertelde nog dat er paarse bloempjes aan kwam in augustus... Hij wou het even vergelijken met lavendel, maar zei dan toch dat het helemaal geen lavendel was...
Ik weet het... een kryptische omschrijving, maar we kunnen echt niet meer op de naam komen!
als we de naam zouden lezen - horen, zouden we het onmiddellijk herkennen, vandaar deze poging, met deze weinige info...
Kan iemand ons helpen???
bedankt!

PS: het zou ook heel goed tegen de behoeften van de hond kunnen... Misschien een extra tip voor jullie?
zondag 11 juli 2010 - 00:05
Stefan70

Stefan70

Beste,

Mogelijk is struikkamperfoelie (Lonicera) de meest geschikte vervanger voor buxus, deze heeft wel geen paarse bloemen.Misschien heeft uw kennis het over kattenkruid(Nepeta) of salvia (maar dat is nu bijna uitgebloeid),ik hoop dat je hier iets aan hebt .

Groetjes,

Stefan
zondag 11 juli 2010 - 01:01
moetje1951

Moetje1951

Hebe of struikveronica misschien? Die heeft blauwe bloempjes, maar bestaat ook in roze en lijkt qua structuur een klein beetje op Buxus, maar de blaadjes zijn groter
maandag 12 juli 2010 - 11:29
printemps

Printemps

Je kan ook plaatjes zetten in hout tegen de buxus
Zoals dit http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=121 Maar dan in hout en meer dicht/gesloten
Dan komt de plas niet op de buxus

mvg
maandag 12 juli 2010 - 11:54
moetje1951

Moetje1951

Bedoelde jou kennis dat je .....moest planten om de hond af te schrikken door middel van geur of zo of bedoelde hij een plant die beter tegen de plas van de hond kan?
maandag 12 juli 2010 - 13:48
maarten_09

Maarten_09

Hij bedoelde een plant dat tegen de plas van de hond kan... (en dat zouden er niet zoveel zijn?)
maandag 12 juli 2010 - 15:13
moetje1951

Moetje1951

Denk ook dat dat moeilijk zal zijn ! Je kunt zowat alles doodpiesen als je maar volhoudt!
Misschien toch iets zoeken dat stinkt (voor de honden dan) om er bij te strooien of zo?
Ik weet ook niet zeker of Hebe "piesproof" is,
Heb nog gehoord dat zwavelpoeder zou helpen????
maandag 12 juli 2010 - 16:40
printemps

Printemps

Misschien werken motteballen ook

mvg
maandag 12 juli 2010 - 16:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon