menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bruin geel en rood wordende bladeren

Vif

Vif

Hallo,
Vraagje van een nieuweling hier:
mijn geraniums in bloembakken hebben last van gele, bruine en rood-wordende bladeren.
Ik geef (vooral nu met dit warm weer) elke dag 's ochtends en 's avonds water. Geraniummeststof heb ik gegeven bij het planten in de bloembakken. Ze staan alleen 's avonds in een zacht avondzonnetje.
Wat zou er mis zijn?
Alvast bedankt voor een antwoordje,
Vif
woensdag 30 juni 2010 - 09:02
verbena46

Verbena46

1 x p. dag wat water geven is voldoende ondanks hoge temperaturen
maar de planten moeten wel in de volle zon staan

gr verbena
woensdag 30 juni 2010 - 16:23
Rita1960

Rita1960

verbena heeft gelijk, 1x per dag water, liefst veel zon en niet te veel meststoffen.
potgrond aan de droge kant houden.. en de uitgebloeide trossen verwijderen.
en als je ze gezet hebt in goede potgrond in ieder geval de eerste paar weken -tot 6 weken- niet bijmesten

e.e.a. in schrille tegenstelling tot de fuchsia's.. waterzuiperds 1e klas..

grt'n

Rita


woensdag 30 juni 2010 - 22:03
Vif

Vif


Dankjewel iedereen, voor de antwoordjes. Leuk is dit; zo vlug al!

Eventjes antwoorden:
Geraniums staan in lange bakken mét gaten onderin. Ik kan ze alleen aan de voorkant van mijn huis kwijt; ze hebben maar een uurtje of 3 volle zon.
Ik zal al minder water geven; ik had braaf geluisterd naar mijn schoonmoeder die meermaals per dag water geeft; en schoonmoeders moet je altijd gelijk geven, dus.....
Het zou kunnen dat ik te vlug bemest heb; heb idd. al wat korrels gegeven bij het planten; zou dus overdosis kunnen zijn. Er komen gelukkig al veel knoppen in, dus die zullen wel wat voedsel verslinden.
Uitgebloeide bloemtrosjes neem ik weg. (met steeltje en al... is dat goed?)

Zal eens een foto proberen te versieren; avatar lukte niet, dus foto zal ook wel niet lukken....
Heb nu gemerkt dat m'n rozen vol bladluizen zitten (knijp ik gewoon dood...) en er nog een heleboel andere bloembladeren van vaste planten ook bruin en geel worden; slik; 'tis besmettelijk precies.

Groetjes!!!! puf!!!
donderdag 1 juli 2010 - 14:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon