menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Escholzia california - california poppy

Ga naar meest recente reactie

succulentimon

Succulentimon

Ik strooide 2 weken terug zaad ervan uit.

1. was dit nog niet te laat? zal dit nog kiemen?

2. als het kiemt, kan dat nog dit jaar al bloeien?

3. als het kiemt maar nog niet bloeit, kan dat een Belgische winter overleven of zal ik kleine plantjes moeten opsporen en binnenhalen in de winter?



simon
dinsdag 15 juni 2010 - 20:16
moetje1951

Moetje1951

Of slaapmutsjes. Mooie bloempjes. Ze zullen zeker nog bloeien als je nu nog zaait bloeien ze tot de eerste vorst. Maar winterhard zijn ze niet. Ze zaaien zich inderdaad zelf uit, maar Lein, ik heb er elk jaar meer en meer?

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 15 juni 2010 - 20:39
moetje1951

Moetje1951

tja, maar zo blijft het bij mij altijd dezelfde soort. Heb je foto's Lein? Zou wel eens een andere soort willen zien. Ik vind die fel oranje zo mooi en grappig om te zien hoe ze dicht gaan zodra de zon weg is?
Heel gemakkelijk te kweken, maar ze houden er niet van als je ze ergens anders wil planten, heb dit dit jaar gemerkt.
Groetjes
Anne
dinsdag 15 juni 2010 - 20:53
succulentimon

Succulentimon

ok, bedankt, heb er terug goede hoop op!


zelf had ik die zaadjes toegestuurd gekregen van iemand maar vind je die zo makkelijk in een tuincentrum dan? ik zal eens wat beter moeten kijken!


trouwens, voor "iceland poppy" geldt het zelfde zeker? dat is zelfs nog gemakkelijker qua verzorging vermoed ik?


simon
dinsdag 15 juni 2010 - 21:55
moetje1951

Moetje1951

Hallo,

Ik heb ze ook nog nooit in een tuincentrum gezien, dit is een typisch plantje waarvan het zaad van buur tot buur gaat. Heb even gegoogled naar "iceland poppy" deze zijn ook heel mooi, en deze heb ik niet.Geen ervaring mee. Ik ben eventueel wel kandidaat voor wat zaadjes. Ruilen met iets anders?
Anne
woensdag 16 juni 2010 - 12:32
succulentimon

Succulentimon

hoi Anne,

ik wil op zich zeker ruilen maar dan wel pas vanaf de eerste eigen oogst die ik eventueel heb van mijn iceland poppies.

Op dit moment moeten de eerste plantjes ervan nog bovenkomen (hopelijk) en bloeien (hopelijk) en vervolgens zaad zetten (hopelijk)

groetjes,
simon
woensdag 16 juni 2010 - 13:31
renate67

Renate67

Hier in het tuincentrum hebben ze wel zakjes zaad van californian poppys hoor (toevallig pas nog mee in mijn handen gestaan).
Maar prikneus is Lychnis coronaria dus een hele andere plant.
Renate
donderdag 17 juni 2010 - 22:36
molleke32

Molleke32

Idd Renate67 bij ons zijn prikneusjes fel roze fuschia bloemetjes met een grijzig blad. Eens als je die in de tuin hebt geraak je er ook niet meer vanaf
Vicky
vrijdag 18 juni 2010 - 12:05
moetje1951

Moetje1951

Aha,

Dus ik heb ook prikneusjes in mijn tuin. Wist al jaren niet wat dat was!
Moetje
vrijdag 18 juni 2010 - 14:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon