menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Schimmel op Hortensia

Ga naar meest recente reactie

Liselore

Tekst aangepast

Liselore

Ik probeer een foto te plaatsen van een probleem dat ik net op de hortensia\'s heb ontdekt : [afbeelding verwijderd niet-https]
Voor ingeval de foto niet gelukt is : het ziet eruit als witte rupsen, maar als je het plat wrijft lijkt het meer op een schimmel. Het plakt vooral op de takken en stelen, niet echt op de bladeren...
Wat is dit en bestaat er een middel tegen ?
Liselore

PS : Ik zie alleen maar een rood kruisje...
dinsdag 20 juni 2006 - 15:51
hugo

Hugo

dat is wollige dopluis, kun je met verschillende middelen bestrijden, best is 'decis vleoibaar', is onschadelijkvoor bijen

groetjes
dinsdag 20 juni 2006 - 16:53
Esem

Esem

En voor alle zekerheid om de diertjes te vrijwaren kan je best in de avond spuiten, dan vliegen de bijtjes niet meer.
gr Esem,
dinsdag 20 juni 2006 - 17:20
Liselore

Liselore

Bedankt forummoderator om het rood kruisje om te zetten in een hortensia met wollige dopluis
En bedankt Hugo en Esem om die hortensia te helpen omzetten in hortensia zonder wollige dopluis. Kan het kwaad voor de bijtjes om te spuiten met iets dat ik in huis heb (nl. Confidor) nu de bloemen van de Hortensia nog maar pril in knop zitten ?
Groetjes,
Liselore
dinsdag 20 juni 2006 - 19:57
hugo

Hugo

of confidor helpt weet ik zo niet direct (nog nooit gebruikt), is wel tegen bladluizen,, bij wolluis moet je zien dat het product door het pantser gaat, anders helpt het niet

groetjes
dinsdag 20 juni 2006 - 20:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon