menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Voor de rozenkenners Is dit zaad vruchtbaar

Lier

Lier

Hoi rozenkwekers.

Op een verwilderd stukje grond langs een parking kwam ik onlangs een heelijk geurende, 2m grote rozenstruik tegen. De bloemen waren groot, halfgevuld, paars en haast allemaal uitgebloeid...
Op de struik vond ik meerdere uitgedroogde bottels tegen die boordevol zaad zaten. Ik heb er enkele geplukt en nu wil ik de zaden graag ontkiemen. Zo heb ik binnen een paar jaar misschien een leuk, lekkergeurende roos in mijn tuin staan...

Ik ben een leek wat rozen betreft, maar na wat onderzoek op het internet bleek dat ik de zaden eerst zou moeten laten rusten...
Het vreemde is dat er nu normaal toch nog geen bottels aan de struik mogen hangen... ? De meeste rozen staan pas in bloei... Is dit misschien een of ander speciaal soortje of wilde roos?
Zouden het misschien bottels van vorig jaar kunnen zijn die nog aan de struik hangen? Hebben ze dan nog een rustperiode nodig?


Kan iemand mij verder helpen met wat goede raad? Nuttige links betreffend ontkiemen, opkweken en verzorgen van rozen zijn ook steeds welkom!

Greetz
zondag 6 juni 2010 - 17:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon