menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Geranium endressi Wargrave pink

minouke

Minouke

verleden jaar heb ik Geranium endressi 'Wargrave pink' gekocht.
En zover ik me herinnerd waren de bloemblaadjes breder... dus mijn vraag is

- zijn de bloemblaadjes van de soort 'Wargrave Pink' toch zo smal in vergelijking met de gewone endressii

Zoniet dan heeft ze zich gemuteerd (gekruist?)met een Geranium oxo. thurstonianum die toch 15m vandaan staat.

Op dit forum heb ik wel ooit eens gelezen dat ze nogal gemakkelijk muteerd met andere

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 3 juni 2010 - 12:46
minouke

Minouke

dus is ze gemuteerd (of gekruist ?)... nu vind ik ze wel nog altijd mooi maar dan weet ik dat ze niet meer WP.

Verleden jaar heb ik hetzelfde voor gehad met Monarda Violet Queen en Fishes ... ook wel mooi
Maar die stonden wel naast mekaar, dezelfde soorten die verder stonden zijn zuiver gebleven.
donderdag 3 juni 2010 - 13:03
renate67

Renate67

ik heb hier veel verschillende geraniums staan maar ik heb in de afgelopen 8 jaar geen nieuwe vaianten ontdekt.
Zien alle bloemetjes van die plant er zo uit of bloeit er nog maar 1??
Renate
donderdag 3 juni 2010 - 20:33
minouke

Minouke

Niet alle geraniums doen dit maar endressii is daar bekent voor.
Verleden jaar toen ik er 3 kocht zei iemand me dit al op het forum dat dit kon gebeuren.
Ook bij bezoeken aan Open Tuinen heb ik dit al gehoord.
Alles hangt af met welke soort in haar nabijheid.
De 3 planten zijn nu met die puntige blaadjes zoals 'thurstonianum' maar het blad en de kleur is gebleven.
Ik heb ook al jaren Geranium's en veel soorten maar nooit iets gemerkt tot ik endressii kocht.

Verleden jaar had ik dit ook met Monarda's maar alleen met Violet Queen en Fishes.
Adrienne had het ook al gemerkt aan sommige van haar Monarda's.

zou door de insecten komen

geeft specialekes hé

Ben nu aan het zoeken naar meer info over dit fenomeen en hier spreken ze terug over G.endressii
Uiterst rechts, buiten het kader
http://www.rosisgarden.be/p_geranium_endressii.htm
donderdag 3 juni 2010 - 20:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon