menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat groeit er onder een eik

Ga naar meest recente reactie

iecee

Iecee

Hallo
ik heb nog een plaats vrij onder mijn eikenboom
wat wil daar nog onder groeien?
heeft hier iemand ervaring mee?
tot nu stonden er alleen maar brandnetels.
gr inge
woensdag 26 mei 2010 - 15:37
Rita1960

Rita1960

eik op welke grond?
hier op de zandgrond.. gras, gentiaansoort, salomonszegel, dovenetel, ezelsoor, hosta, varens..

grt'n
Rita
woensdag 26 mei 2010 - 19:48
Pistachio

Pistachio

Hallo,

Ik heb ook een eik in de tuin en die staat in de buurt van berken, onder mijn bomen staan hosta's, varens en akeleitjes ... de akteleitjes vermeerderen zich heel goed. Ik heb veel hosta's onder de bomen en veel slakken in de tuin maar mijn hosta's blijven gespaard. Zou het iets kunnen te maken hebben met de standplaats onder de bomen? Er staan verschillende soorten en geen enkele plant is aangetast. Of heb ik gewoon geluk?
donderdag 27 mei 2010 - 18:44
Rita1960

Rita1960

Ja, hier zijn een heleboel eiken kaal gegeten door de rupsen (soort spanners) geen eikeboomprocessierups.

maar geen zorg, ze komen er weer bovenop en met een week of 3, 4 zijn ze groen. De mezensoorten en andere vogels zijn er blij mee..

@Dirk, in de buurt van Drouwenerzand geweest en niet aan komen waaien voor een kop koffie?
oh ja, en de salomonszegel staat hier ook in de tuin.. en achterin het bosje
dus mocht je plantjes willen........( als ze tenminste op je grond in Emmen willen groeien)

groetjes,

Rita
donderdag 27 mei 2010 - 19:30
Rita1960

Rita1960

@ Dirk,

da's mooi dat je tuin vol hebt en die koffie ( koekie bij??) houd je inderdaad te goed..
en nee, ik heb geen rode Valeriaan.. is dat die plant waar de katten zo gek op zijn?

groetjes,
Rita
maandag 31 mei 2010 - 18:41
iecee

Iecee

bedankt, ik heb al een aanta lleuke ideeen , de salamonszegel wordt hier altijd opgegeten door de slakken maar hosta's heb ik nog veel die ik kan planten[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
het is hier leemzand
is bonte hulst nog een optie?
de dovenetel probeer ik uit te roeien want dat is geen leuke woekeraar
groet ing
maandag 31 mei 2010 - 18:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon