menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tips gevraagd

Pistachio

Pistachio

Beste tuinvrienden,
Ik heb deze site nog maar net ontdekt en vind hem fantastisch! Ik ben al sinds vorig jaar bezig met het aanleggen van een nieuwe tuin: strak design met minder strak uitziende planten. Ik hou van een natuurlijke aanblik, er mag vanalles door elkaar. Het strakke design is gekozen door mijn partner. Ik ben nog maar een leek op plantengebied maar wat vorig jaar door mij geplant is, combineert wel mooi en groeit goed dus ... ik heb de microbe te pakken. Ik heb mij gebaseerd op het boek "Zo leer ik succesvol tuinieren" van Alan Titchmarsh.
Nu zit ik nog met een strook van 20m waar ik geen raad mee weet. Naast onze oprit hebben wij houten panelen staan met daarnaast een strook van ongeveer 60cm breed waar planten moeten komen. Ik wil graag de combinatie van een aantal groenblijvende planten die ook vrij hoog komen zodanig dat er een mooi contrast is met de houten panelen die 1,80m zijn. De strook krijgt 's morgens en 's avonds gedurende een aantal uren zon, 's middags schaduw. Ik dacht al aan siergrassen of een paar struiken zoals vlinderstruik, jasmijn, ... Welke groenblijvende planten, struiken combineren mooi? Hoeveel verschillende soorten kan ik combineren zonder dat het een onoverzichtelijk geheel wordt?

Bedankt alvast en veel tuinplezier met dit zalige weer!
maandag 24 mei 2010 - 20:21
Matabish

Matabish

Hallo Pistachio,

[afbeelding verwijderd niet-https] op ons leerrijke en leuke, maar oh zo verslavende, tuinadviesforum!

Er zullen nog wel reacties komen van forumleden die beter op de hoogte zijn dan ik, maar ondertussen kan je alvast
een kijkje nemen in onze plantengids.
Als je de gewenste eigenschappen invult vind je zeker een keur van planten die je perkje mooi zullen vullen.
http://www.tuinadvies.be/plantengids.php

Warme lentegroeten,
Matabish.
dinsdag 25 mei 2010 - 00:52
Eniavaswen

Eniavaswen

Hoi Pistachio

Ik heb eens een combinatie gezien van lavendel met miscanthus sinensis 'Kleine Fontäne'. Dat was wel heel mooi.


Groetjes, Karen
dinsdag 25 mei 2010 - 09:31
Pistachio

Pistachio

Bedankt alvast voor jullie antwoorden, ik denk dat miscanthus inderdaad een kanshebber is om te combineren met andere planten. Ik kijk uit naar verdere tips en als het zover is, zal ik zeker de foto's posten.

dinsdag 25 mei 2010 - 11:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon