menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaadjes gekocht maar waar moet ik het zetten en hoe.

an

An

heb laatst zaadjes gekocht bij de aldie en die mogen met april nu dus in de volle grondt,heb zomerbloemen,snijbloemen en gipskruid.
maar heb slechte ervaringen met gelijk zaaien in de volle grondt lukt bok mij nooit.,komen alleen maar slierten en zo nooit een mooi plantje of bloemetje uit .[afbeelding verwijderd niet-https]
dit is het aangezicht van een afstand en dit dicht bij.
[afbeelding verwijderd niet-https]
ik ben bezig een haag van hortensia's te zetten moet er nog 1 hebben en dan kan het dicht groeien,als je er voor staat is de linker kant van mij en vanaf die es boom van de buren,
ik heb er een hibisscus ingezet paars/blauw dubbel met daarachter een gele vroegbloeier (kom even niet op de naam. naast die vroeg bloeier wat het ook goed begint te doen mijn paarse vlinderstruik die ik gestekt heb.(is al 20 a 25 cm hoog)heeft de winter goed doorstaan(staat tussen gele bloeier in en de boom)
,en daar om heen dan die hortensia(staan er nu 4) met op het hoekje een lavendel,en dan komt die cassia er nog in en die andere gele struik waarvan ik in een ander topic de naam vroeg en hoe je hem moet stekken.
kan ook bij de buren gewoon planten en het hele stuk onderhouden want ze kunnen niet meer tuinieren helaas,daarom doe ik dit ,ben nog druk bezig zoals jullie zien die grote kuipplant hebben zij er in gezet.
zat te denken om die zaden ergens in het midden te strooien,en bij die boom ergens die cassia en zo neer te zetten ,graag tips en ideeen.met wat ik heb.
gr an
dinsdag 27 april 2010 - 12:41
Juelz

Juelz

Ik zelf ben geen fan van terplekke zaaien zelfs niet bij zonnenbloemen, wat je kunt doen is bij de tuincenta's kleine kweekbakken halen en ze daar in voorzaaien.
gewoon buiten zetten zorgen dat de grond vochtig blijft maar niet te nat.'
indien je geen kweekbakken hebt/wilt kopen kun je ook bijvoorbeeld de bakken van de chinees gebruiken of iets anders dat erop lijkt eventueel zelfs in kleine potjes.
als je zaden zeer fijn zijn probeer er dan wat gezeefd zand over te strooien dat vergroot de kans dat ze opkomen.

Als je ze toch persé buiten wilt zaaien ter plekke maak dan de grond goed los,fijn en flink nat voordat je gaat zaaien. Vervolgens voorzichtig het zaad erop uit strooien/leggen en daarna gewoon met nieuwe potgrond een heel dun laagje eroverheen gooien/

dinsdag 27 april 2010 - 15:00
Juelz

Juelz

Dat was idd nog niet gedaan tuinfairy =D en die forum verslaving ken ik maar alstegoed van andere forums waar ik op zat, het is altijd leuk als iemand jou zo kan helpen en jij iemand anders kan helpen tenslotte hebben we allemaal wat met bloemen en planten.
dinsdag 27 april 2010 - 17:04
an

An

Hoi Juelz van mij ook nog van harte welkom hoop dat je het erg naar je zin krijgt op dit forum net als wij.

hoi Marianne ga ook maar wat zaaien in potjes en dan met kluit over zetten .
want zaaien in de volle grond lukt mij ook niet.
Het klopt dat het een forsihia is en hij wordt steeds gesnoeid door mij.
en die jucca kan ik alleen de verdoorde bladeren er uit trekken want die zit helemaal vast was ook zo'n plantje van de aldie voor 1.50 en je ziet is een goede plant geworden wat ook bloei vorig jaar bloeide ie nog mooie witte bloemetjes.
heb zelf grond er op gegooit want de gemeente wou het niet ophogen valt de aarde weg met regen zeiden ze.je ziet de wortels gewoon zitten ,graven oven kuil graven daar niet wortels van die boom en weg halen willen ze ook niet ,beek een foutje te zijn zo dicht op een huis (had liever een een japanse sierkers daar gehad wel meer werk bloesem op vegen maar wel veel mooier in de lente zoals nu.
ik wil helemaal rond om een haag maken met hotensia's en dan wat hogers wat bloeit of zo er achter bv verschillende vlinder struiken ,cassia en dan die andere gele plant zie andere topic.
gr an
dinsdag 27 april 2010 - 18:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon