menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraagje hoe heet deze gele struik en hoe kan je hem....

Ga naar meest recente reactie

an

An

een vraagje hoe heet deze gele struik en hoe kan ik hem stekken of zo..............
graag advies ik zie hem bij mijn overburen staan en wil er graag een stekje van en dan in mijn voortuintje zetten (was een gemeente tuintje)samen met de cassia die ik heb gekocht laatst bij de aldie
[afbeelding verwijderd niet-https]
weet dat het een woekeraar is maar dan trek ik de jonge scheuten er wel uit die heb ik bij haar nog niet gezien zij heeft hem ook geplaatst in een gewezen gemeente tuintje(we doen daar zelf maar wat aan want dat van de gemeente is niks (lelijke struiken en zo,zo wordt het teminste weer gezellig)
gr an
dinsdag 27 april 2010 - 12:15
an

An

Heb bij haar alleen nog geen scheuten gezien zal even beter op letten bij haar.
(want schreef ik al dat ik geen scheuten zag)
bedankt voor je antwoordt)
gr an
dinsdag 27 april 2010 - 13:01
annis

Annis

Ja, hij maakt heel veel scheuten die vaak ook nog wel eens een stuk verder van de struik boven komen. Jammer dat je te ver woont anders had je hier een aantal scheuten kunnen komen halen.

@nnis
dinsdag 27 april 2010 - 13:27
Rita1960

Rita1960

An,

de Kerria Japonica maakt hier veel scheuten.. loopt gewoon door de tuin als je haar laat gaan.
Het is dat ik haar net weer heb ingetoomd. Mocht je a.s. herfst nog een paar uitlopers willen dan stuur ik je er welke toe.

en houd je er rekening mee dat de cassia een kuipplant is die niet tegen vorst kan?
dus voor de 1e nachtvorst in het najaar binnen halen en met nachtvorst afdekken.

groetjes,

Rita
dinsdag 27 april 2010 - 19:48
an

An

Hoi Rita ik wou die cassia in de volle grond zetten hoe moet ik het dan doen afdekken met vliesdoek of zo?
camelia is toch ook een kuipplant die dekte ik ook af met vlies doek (vanwege de knoppen) en hij bloeit goed nu.
dinsdag 27 april 2010 - 20:44
Rita1960

Rita1960

je kunt hem wel in de volle grond zetten, maar let op voor nachtvorst dan afdekken. 't ja, het is nu eenmaal geen Camelia.
en in de herfst uit de grond en behandelen als een kuipplant of volgend jaar weer een nieuwe bij de A..i kopen.

dinsdag 27 april 2010 - 20:59
an

An

dan heb ik toch de verkeerde plant gekocht voor daar ,helaas had ik geen keus meer of hele grote rozen en deze stond er nog.
we zien wel maar bedankt voor je advies
gr an
dinsdag 27 april 2010 - 21:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon