menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke bodembedekker

Ga naar meest recente reactie

pel

Pel

hallo
ik ben nieuw op jullie forum, en had graag een beetje raad gevraagd.
ik zou graag een groot stuk in onze tuin veranderen.
het gras zijn we ondertussen aan het verwijderen, en in de plaats zou ik graag een bodembedekker zien.
het gaat hier over een stuk van een 3 tal meter breed( 20meter lang) waarvan 1 meter steeds in de schaduw ligt.
hier zou ik graag een bodembedekker op planten (zon/schaduw),
het zou wel eentje moeten zijn die zeker niet woekert en makkelijk te onderhouden is en eventueel een langere periode in bloei staat.
wat ik ook nog wilde vragen is het een goed idee om eerst zo'n onkruiddoek te leggen alvoor een bodembekker te planten.
zondag 25 april 2010 - 12:14
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

typ bovenaan deze pagina bij 'zoeken' het woord 'bodembedekker' in, klik op 'zoeken' en je zal vele topics over dit onderwerp vinden...

Btw, welkom op dit forum!

zondag 25 april 2010 - 19:01
pel

Pel

heb ik inderdaad al even geprobeerd, ik hoopte eigelijk een beetje op persoonlijke ervaringen van leden met bodembedekkers die goed zon en schaduw kunnen verdragen.
had oorspronkelijk pachysandra in gedachte maar heb ondertussen meerdere negatieve ervaringen op het net gevonden bij gebruik in de de zon.
zondag 25 april 2010 - 19:08
pel

Pel

hoi marjoleine

rozen zijn niet echt mijn ding.
tuin geraniums lijkt mij dan wel iets, ga alvast iet meer opzoeken over de geraniums en de phlox.
bedankt voor de reactie

groetjes pedro
zondag 25 april 2010 - 19:20
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

Zie http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=6&sid=7&page=2&tid=31640 van vorige week, daar staat veel info over bodembedekkers, o.a. ook over Campanulaceae als bodembedekker (zo hoef ik hier niet alles opnieuw te typen)
zondag 25 april 2010 - 19:22
pel

Pel

hoi LordOfCantecroy en marjoleine
beiden hartelijk bedankt voor de reactie's
heb ondertussen enkele soorten waar wat meer info op het net zal zoeken.
wanneer mijn keuze vast staat deel ik ze hier zeker nog met jullie.
indien er nog andere sugestie's of ervaringen zijn hoor ik ze ook graag.

groetjes pedro
zondag 25 april 2010 - 21:13
molleke32

Molleke32

hoi,

ik heb ook kruipende phlox, Campanulaceae en tuingeraniums. Ik ben er heel tevreden over. Van juni tot september veranderd de Campanulaceae in een grote blauwe bloemenzee (de soort die ik heb toch), en de kruipphlox staat nu al prachtig in bloei
zondag 2 mei 2010 - 20:42
dendrodan

Dendrodan

@ molleke32

Een foto is ook goed van die kruipphlox
zondag 2 mei 2010 - 21:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon