menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zoek een bloemsoort

Ga naar meest recente reactie

loucka

Loucka

Ik ben op zoek naar een bloemsoort.
Hierbij doe ik een foto van een bloem die erop gelijkt.
Het zijn hoge stengels die tot een 1 a 1,50m hoog worden met daarop de bloem
een gele bloem.(margriet achtige bloem,maar dan volledig geel)De bladeren zijn nogal groot en staan zij aan zij op de stengel.en voelen grof aan.Vroeger stonden deze bloemen in vele tuinen,sommige mensen hadden lange rijen (soort haag)staan van deze bloemen.Het groeit bijna overal,en in elke grond soort
Wie kan mij de naam geven van deze plant

Bloemen & Planten

dinsdag 20 april 2010 - 18:11
annis

Annis

Het zou ook nog de Helianthus tuberosus kunnen zijn deze heeft grof blad.

@nnis
dinsdag 20 april 2010 - 20:35
dendrodan

Dendrodan

Helianthus atrorubens zou het ook kunnen zijn.
Ze worden ook wel vaste zonnebloem genoemd
dinsdag 20 april 2010 - 20:50
Matabish

Matabish

Heb ze ook in de tuin gehad. Waren wondermooi, sterk en vroegen geen onderhoud.
Was ook heel mooi als snijbloem maar...heb minstens 10cm diep de grondlaag moeten weghalen want hun wortels vormen een waar netwerk en verstikken al de andere planten!
Is de énige woekeraar die ik heb moeten weghalen uit de tuin!
dinsdag 20 april 2010 - 23:49
loucka

Loucka

Helianthus Tuberosus,dat zijn ze denk ik,morgen nog even aan mijn vrouw vragen voor alle zekerheid.Ik laat jullie hierover nog iets weten
Zou men deze nog kunnen vinden in een tuincentra?????
woensdag 21 april 2010 - 00:43
lanne

Lanne

Is het niet zo dat die Helianthus tegen het eind van de zomer - of begin herfst bloeien en dat er gemakkelijk meeldauw op de bladeren komt ?Hebben wel een donker hart en de bloemblaadjes zijn wat smaller - hebben zeker ruwe bladeren
Als het die helianthus is , dan groeit die op het speelplein achter onze tuin( vermoedelijk uit de ene of andere tuin ontsnapt ) en als je niet te ver woont van oost-vlaanderen , dan hoef je die niet te kopen want is hier aan het woekeren .
groetjes
Lily-Anne
woensdag 21 april 2010 - 07:45
loucka

Loucka

Het is dus de heliathus Tuberosis.Maar waar kan ik deze nog vinden.Oost vlaanderen is wel een heel eind van mij vandaan Ik woon in Herentals.Ik ben vandaag in een tuincentra geweest,maar daar hadden ze deze niet.Kan er iemand mij een paar worteltjes opsturen.
donderdag 22 april 2010 - 00:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon