menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onkruid bestrijden

Ga naar meest recente reactie

gaeluittuinbouwschool

Gaeluittuinbouwschool

beste,
Ik heb een vraag je over hoe ik het best onkruid bestrij.
Ik heb al gelezen over azijn zie je op het onkruid giet.
het is kruid in een kleine border waar bodembedekkers staan maar daar groeien grassen tussen en andere onkruiden. Ik zou graag mijn plantjes behouden en het kruid verwijderen.

hebben jullie een oplossing? :0229
vrijdag 9 april 2010 - 10:45
leeuwtje

Leeuwtje

Als er ook andere planten staan zou ik zeker geen azijn gieten, want dan gaan die ook dood.
Met de hand plukken lijkt me de beste oplossing. Even een werk, maar dan ben je er wel van af.
vrijdag 9 april 2010 - 12:00
gaeluittuinbouwschool

Gaeluittuinbouwschool

Dit is het probleem het is een werk voor een week hoor het is in iedere border hetzelfde. en het zijn van die grasjes die je er bijna niet uitkrijgt
vrijdag 9 april 2010 - 12:02
guy_fruit

Guy_fruit

Hakken of schoffelen waar je goed aan kan.
Probeer dat te doen als de onkruiden nog klein zijn en herhaal dat wekelijks.

De onkruiden die te dicht bij de (cultuur)planten staan zal je met de hand moeten verwijderen.
zaterdag 10 april 2010 - 08:30
moetje1951

Moetje1951

Er bestaat een stukje gereedschap van Gardena dat speciaal ontworpen is om paardenbloemen uit het gazon te verwijderen. Het is ongeveer 25 cm lang en zeer smal. Je kunt er dus de wortels van het onkruid mee verwijderen. Ik gebruik dit ook veel om onkruid in de border te verwijderen. Dit is heel goed te gebruiken tussen bodembedekkers. Je hebt natuurlijk een klein gaatje in je bodembedekkers maar dit groeit vlug terug dicht.
Het kost ongeveer 15 euro, maar ik vind het een heel goede investering. Ik denk dat je met azijn veel te veel schade zult aanrichten.
Succes
zaterdag 10 april 2010 - 11:09
leeuwtje

Leeuwtje

Wat bedoel je Batdah?
zaterdag 10 april 2010 - 15:17
leeuwtje

Leeuwtje

Nou dat stelde de topicstarter voor.
Mijn moeder haalt het groen altijd van de bestrating af met azijn en daarvan gaat dan inderdaad ook het onkruid tussen de tegels weg. Maar in de border lijkt me dit niet zo geschikt nee.
zondag 11 april 2010 - 08:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon