menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wanneer zaaien nu binnen of straks buiten

Ga naar meest recente reactie

an

An

Hoi heb een vraagje wat kan ik beter doen en wat is jullie ervaring er mee
ik heb o.a. latyrus,oostindische kers,pompoen,zonnebloemen,bieslook en peterselie en snij en zomerbloemen (zijn allemaal aprarte zakjes)
zouden jullie die binnen een start geven of wachten en buiten zaaien.
vind wel het voordeel dat als je ze vroeger zaait eerder bloeien.
wat is jullie ervaring en wat zouden jullie doen .?

heb ook nog bepaalde groenten voor pot zoals radijs en zo maar die wil ik al buiten zaaien en dan in mijn plastic serre .
gr an
dinsdag 30 maart 2010 - 18:30
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

Hallo
Mijn zonnebloemen staan ook binnen gezaaid.
Gewoon zaaien en dan zet ik ze gewoon op de keukenkast uit de weg en lekker warm.
Dan gaan ze naar waar mijn oeder strijkt en waar wasmachine staat enzo. Daar staat het raam redekijk veel open en het is er niet te warm.


Zo groeien ze tragen maar worden ze stvigr wand nu moet het raam hele dag open wand anders groeien ze ook te snel


groejtes
cedric
dinsdag 30 maart 2010 - 19:42
Thanja

Thanja

Hoi An, zo doe ik het:
* Oost-Indische kers: half april voorzaaien in de kas
* Pompoen: begin mei voorzaaien in de kas
* Zonnebloemen: de 'echte' soorten begin mei voorzaaien, alle andere zaden gooi ik half mei in de tuin, beetje schoffelen en klaar.

De andere soorten die je hebt ken ik niet of zaai ik zelf niet. De reden dat ik ze voorzaai in de kas is dat ik eerder binnenshuis geen plek heb. Dus als jij wel plek hebt, dan zou je ook eerder binnen voor kunnen zaaien.

Veel plezier met het zaaien en straks de bloemen!



dinsdag 30 maart 2010 - 20:29
an

An

bedankt voor jullie antwoorden ,ik zal ook iets buiten in de plastic kas moeten zetten want als ik mijn tomaten ed verder nog moet verspenen weet ik mij geen raad meer waarschijnlijk weer te veel gezaaid.
hoop wat ik gezaaid heb moet nog verspeent worden omdat het net op gekomen is of nog op moet komen.en moet meer zaaien.
dit is de enigste plek in huis waar ik het kwijt kan zie foto alleen 1 bak paprika is nog maar verspeent.
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
dit is wat ik bedoel na verspenen is het zo goed als vol was zelfs buiten met een vrouwen tong plant om die te scheuren maar die viel er steeds uit,(deze hoort ook op de vensterbank als ik nog langer wacht is de plant prullebak rijp want hij begint te verkleuren heel licht wordt ie)en dan kan ik eindelijk de uitgebloeide planten en zo op ruimen nu het iests beter gaat.
en omdat ik een slijmbeursonsteking in mijn schouder heb sins 2 weken heb sins ik de tuin flink heb aangepakt snoeien e.d en mijn andere schouder ook flink last begin te krijgen loop voor die al 5 maanden bij de fisio.en nu aan die andere kant die slijmbeurs gaat lekker zo ,(eerst mijn been die val patij,toen gebroken teentje en nu dit weer)mag mijn schouders niet over belasten en niet zwaar tillen,ermee.
en anders ook in plastic bekertjes die nemen ook niet veel plek in zoals ik in een ander topic zag

gr an
dinsdag 30 maart 2010 - 21:19
Thanja

Thanja

Dat klinkt niet goed, An! Beterschap!

En je vensterbank staat alweer lekker vol! Nog even en dan kan alles weer naar buiten. Wel mooi dat alles zo goed opgekomen is

dinsdag 30 maart 2010 - 21:25
dendrodan

Dendrodan

Zonnebloemen: de 'echte' soorten begin mei voorzaaien, alle andere zaden gooi ik half mei in de tuin, beetje schoffelen en klaar.

Thanja wat bedoel je met de echte?
dinsdag 30 maart 2010 - 21:33
Thanja

Thanja

Met de echte soorten bedoel ik: de soorten uit een zakje, waar ik een echte soortnaam bij heb

De gewone soorten zijn eigen oogst of zaden waarvan niet duidelijk is wat voor soort zonnebloem eruit zal gaan komen.
(ik zie nu ook dat het niet duidelijk is hoe ik dat bedoeld heb )

dinsdag 30 maart 2010 - 21:39
an

An

Hoi Marjoleine ,
Ik hoop zeker dat het eens allemaal goed gaat lichamelijk,zal waarschijnlijk steeds nu moeten op letten met wat ik doe (loop namelijk al een jaar of 4 met mijn schouders en steeds naar de fisio)had net voor mijn rechter schouder de fisio in jan.afgerond .zo erg als nu heb ik het nog nooit gehad kon mijn arm niet meer op tillen geen was ophangen echt niks niet opslapen niks.gaat nu beterder.

en over de tomaten ik ben bang als ik ze in de slaapkamer zet dat ik ze vergeet met water geven als er een plant bij mij boven staat vergeet ze .
wat vervelend dat je hond de kappen er af haalt ze zijn gewoon nieuwgierig maar dat vinden wij niet altijd leuk.
Ik heb helaas geen plek op de grond.

groetjes an
woensdag 31 maart 2010 - 17:05
moetje1951

Moetje1951

Hei An
Oostindische kers gewoon buiten zaaien, groeit binnen veel te vlug.
Je kan inderdaad alles binnen voorzaaien, maar dat plaatsgebrek! Ik ben de gelukkige bezitster van een veranda waar ik heel wat in kwijt raak maar ze is ook overvol.
Beterschap met de schouders, al eens aan een chirpractor gedacht?
Anne
heb eens gegoogled om te weten wat een slijmbeursontsteking was. Ziet er erg pijnlijk uit. Ik vrees dat een chiropractor een slecht advies is. Sorry
woensdag 31 maart 2010 - 17:47
an

An

ik weet alleen niet of je met een ontsteking of overbelste schouders naar een chirpractor kan,
het wordt nu al minder gelukkig door heel veel te oefenen en gewoon door gaan
ga elke keer over mijn pijn grens heen en kan bijna alles weer voel het nog wel,maar nou gaat die andere ook weer opspelen .
Nou Marjoleine gelukkig ben jij er van af.

gr an
woensdag 31 maart 2010 - 18:07
moetje1951

Moetje1951

Hoi An,
Heb net mijn bericht gewijzigd. Dacht dat een slijmbeursontsteking iets helemaal anders was.
Toch beterschap
woensdag 31 maart 2010 - 18:09
an

An

maakt niet uit moetje het is toch goed bedoelt daar gaat het toch om.
gr an
woensdag 31 maart 2010 - 18:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon