menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mijn zonnebloemen

Ga naar meest recente reactie

CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

Halllo,
Effe paar foto's van mijn zonnebloemen genomen:

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
Groeien ze gezond? of groeien ze veel te rap ze zijn vorige week zaterdag gezaait
zondag 28 maart 2010 - 11:26
FransNL

FransNL

Ben je van plan om een heel zonnebloemenbos te gaan zetten Cedric ? Ze zien er goed uit en zet ze vanaf nu maar zoveel mogelijk in het volle licht of in de zon . Ze heten immers niet voor niks zonnebloemen. Met een beetje mooi weer kun je de potjes ook gewoon buiten zetten want in tegenstelling met wat je misschien denkt , zonnebloemen zijn niet zo'n koukleumen. Nog een tip , de zaaddoosjes , het lege omhulsel dus van de zonnepitten dat nu nog om sommige kiemblaadjes zit, kun je het best verwijderen door het er voorzichtig af te schuiven. Als dat niet makkelijk gaat dan maak je het even nat met een plantenspuit. Als die doosjes lang blijven zitten worden de plantjes in hun ontwikkeling belemmerd.

Dan nog een tip voor het plaatsen van de foto's . Bij Imageschack moet je niet de link gebruiken waar FORUM voor staat al lijkt dat misschien logisch. Je hebt de link nodig waar DIRECT voor staat met nog een klein blauw vierkantje met een pijltje. Als je die link kopieert en daar [ img] voor zet en [ /img] er achter dan krijg je het beste resultaat . Alleen moet je achter die eerste haken de spatie weglaten die ik nu wel heb gezet. Dat heb ik nu wel gedaan omdat je anders hele rare effecten krijgt in mijn tekst als je die op het forum ziet. Dus [ i m g ] en [ / i m g ] zonder spaties .Doe je het zoals ik zeg dan zie je alleen de foto's op het forum zonder al die overbodige 'ballast' die er nu bij staat. Ook past dan alles beter want nu zie je dat je naar rechts moet scrollen als je alles wilt zien. Je kunt het nog wijzigen in je bericht dus probeer het maar eens.
zondag 28 maart 2010 - 15:23
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

Frans,
Dankje voor al die goede tips.
het zijn 4soorten maar dat is nog niet alles. op de keuken kast staan er nog die nog moeten kiemen. elke dag of om de 2dagen komen er plantjes bij.

Groetjes
cedric

p.s. Sommige vriendelijke mensen gaan me nog andere soorten sturen.
Waarvoor dank
zondag 28 maart 2010 - 15:33
FransNL

FransNL



Dus het wordt straks toch een heel zonnebloemenbos
zondag 28 maart 2010 - 15:35
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

jah als alles uitkomt dan krijg ik er 34 en als ik die nieuwe soorten hier heb worden daat er nog meer



zondag 28 maart 2010 - 15:41
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

Goed nieuws weer 2 plantjes bij gekiemd net opgemerkt toen ik de bak vandaf ht keuken kastje heb gehaald
















zondag 28 maart 2010 - 18:06
evadepeva

Evadepeva

Mooi hè? Ik beleef er ook altijd zoveel plezier aan het bekijken van die kleine baby-plantjes. Zo sterk ze zijn als ze met die kiemblaadjes het zaadomhulsel wegduwen!!
zondag 28 maart 2010 - 20:24
dendrodan

Dendrodan

had er vorig jaar een kleine 60 staan. Had er een haag van gemaakt.
Maar in november heb ik een beukenhaag gezet rode, groene en carpinus.
Ga er dit jaar ook zetten, maar deze keer een paar vanachter en een paar in de border.
Heb er nu in een potje al voor gezaaid en deze zijn zeker al 10 cm en hoger.
In de tuin tussen de beukenhaag heb ik ook al plantjes zien opkomen van verloren zonnepitten die de vogels hebben gemorst.
Spijtig genoeg zal ik deze er tussen uit moeten halen als de eerste echte blaadjes er aankomen en ergens aders uitplanten
zondag 28 maart 2010 - 20:47
CedricSteurbaut
maandag 29 maart 2010 - 12:29
Lorie

Lorie

Nice! Heb je een grote tuin?
dinsdag 30 maart 2010 - 09:19
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

jah maar die staat al goed vol maar een paar zonnebloemen kunnen er nog wel bij.
Ik ga mij er nog een paar zaaien heb nu nieuw kweek bakje voor binnen


woensdag 31 maart 2010 - 13:05
Lorie

Lorie

Oei oei, dat gaan daar precies die prachtige zonnebloemvelden zoals in Frankrijk worden!

De vogels zullen er in de nazomer ook alleszins tevreden mee zijn, met alle pitjes!
woensdag 31 maart 2010 - 13:13
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

:P
er komen er nog redelijk veel bij hoor
De volgels moeten van elke soort 1tot2 bloemen afstaan voor de pietjes die ijs ik. De rest kweek ik ook voor de vogels.




woensdag 31 maart 2010 - 13:30
FransNL

FransNL

Hoi Cedric,

Voor jou als grote 'zonnebloemenfan' is het misschien wel leuk om het volgende te zien. Ik heb ieder jaar een aantal zonnebloemen in mijn tuin staan en die laat ik daar eigenlijk alleen maar staan om de vogeltjes een plezier te doen. Ik had vorig jaar ongeveer twintig zonnebloemen laten staan afkomstig van spontaan uitgekomen zaden van het daar voorafgaande jaar. Bij een overvloed aan zonnebloempitten maken de vogeltjes zich niet druk als er zaden op de grond gemorst worden en laten die gewoon liggen zodat er het jaar daar op weer spontaan nieuwe zonnebloemen gaan groeien.

Vanmiddag zag ik op verschillende plaatsen weer zonnebloemen boven de grond uit piepen. Die pitten hebben dus een strenge winter in de vollegrond doorstaan. Toen kwam Frans er ook nog eens een paar weken geleden met zijn tuinfrees over heen om de grond te bewerken zodat die in de grond liggende pitten nog eens extra geplaagd werden. Ondanks die felle vrieskou van de afgelopen winter en het grove geweld van mijn frees laten ze zich niet tegen houden . Mooi hé !

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 6 april 2010 - 23:33
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

Wow heel mooi.
Van mijn zonnebloemen volgt ook nog een foto.
Er zijn er wer enkele meer
woensdag 7 april 2010 - 09:02
charelke

Charelke

Ik ga er dit jaar toch nog eens uitplanten,heb verleden jaar veel last gehad van slakken die er hun best aan deden. ik zal ze nog wat langer binnen houden tot ze toch wat steviger zijn in de hoop dat de slakken eraf zullen blijven.
groetjes
Charelke
donderdag 8 april 2010 - 00:47
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

Charelke
je moet ze buiten uitplanten rond half mei.
Of in de volle grond zaaien is nu denk ik.

Groetjes
Cedric
donderdag 8 april 2010 - 11:20
Vlinderr

Vlinderr

cedric: hoe gaat het met je zonnebloemen? Heb je genoeg ruimte in huis voor al je gekiemde zaden?
donderdag 22 april 2010 - 23:17
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

sorry dat ik niet antwoorde maar men pc is stuk ik zit nu effe op die van mijn moeder.
Goed nieuws heb vandaag niet 30 maar 38 zonnebloemen uitgeplant overal in de tuin er wijn er een stuk of 20nbiet uitgekomen van de mensen dat ik zaadjes kreeg die staan nu ook sierlijk tussen de andere planten.
Nu heb ik geen pc meer want mijn laptop is vanbinnen helemaal kapot gebrant en een beetje gesmolten dus open doen heeft niet veel nut want hij is dicht gesmolten
groetjes cedric
zaterdag 15 mei 2010 - 19:15
printemps

Printemps

@ Cedric

Jammer van je PC
Van welk merk was die (m.....)

mvg
zondag 16 mei 2010 - 16:16
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

nee zo'n dell


MVG
woensdag 19 mei 2010 - 14:58
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

Jah ik ben terug
Sommige zonnebloemen staan een beetje suf van de hitte
donderdag 1 juli 2010 - 15:50
moetje1951

Moetje1951

Welkom terug Cedric,

Heb je al foto's? Ben benieuwd
Moetje
donderdag 1 juli 2010 - 16:46
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

dankje

De fotos komen er later deze week normaal aan. als de zon wat weg is want je ziet niks dor die zon
donderdag 1 juli 2010 - 16:48
moetje1951

Moetje1951

Ok ik stuur dan ook eens een foto van de zonnebloemen die mijn kleinzoontje geplant heeft. Ik heb er wel niet een heel bos als jij hoor!
Moetje
donderdag 1 juli 2010 - 19:02
dendrodan

Dendrodan

Zoals fransNl heb ik dit jaar maar enkle zonnebloempitten gezaaid en de rest, uit gehaald die door de vogels vorig jaar zijn geplant

Omdat ik er in nov; een beuken haag had gezet is er in april mei spontaan plantjes opgekomen. Doordat deze op de verkeerde plaats staan heb ik ze eruit gehaald en ergens vanachter gezet bij de andere. Deze zijn al mooi opgegroeid maar zijn wel niet zo groot als vorige jaar heb ik de indruk. Er staan er nu al 1 open en deze is maar 1 meter hoog, de moulin rouge is wel wat hoger. moet wel zeggen de zonnebloemen die ik zelf geplant heb zijn ook niet zo hoog als deze van door de vogelgeplante pitten, maar dat komt omdat ik deze in feite pas in eind mei begin juni in de grond had gestoken het is wel een dubbele variant .
Maar volgend jaar zet ik ze wel op tijd.

De zonnepitten die ik in potjes had binnen geplant zijn gesneuveld door ons zoontje , die kleine van 18 maanden is erger dan zijn 2 zusjes, die bleven tenminste van mijn plantjes vorig jaar.

Heb verschillende zaden naar mensen hier op het forum gestuurd en hoop dat deze mensen er foto's van opsturen hier op het forum
vrijdag 2 juli 2010 - 07:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon