menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Brugmansia stek

Ga naar meest recente reactie

Mandy

Mandy

Mijn 5 Brugmansia stekken ( die eerst in het koude tuinhuis in een pot water stonden en geen worteltjes maakten) hebben sinds ze in de warmere keuken staan over de gehele lengte van de steel witte bobbeltjes gekregen en sinds 2 dagen hebben ze ook sprieterige wortels gekregen hemaal aan de onderkant.
Betekent dit dat NU de tijd rijp is om ze in een pot te zetten??

Zo ja, gewone potgrond????
vrijdag 5 maart 2010 - 01:21
Lysianthus

Lysianthus

Hey Mandy, leuk voor jou dat ze aangeschoten zijn .............daar gaan we een heleboel mooie bloemen van zien
vrijdag 5 maart 2010 - 10:50
hubert93

Hubert93

als je Brugmansia stekt, bloeien ze dan het zelfde jaar nog ?
vrijdag 5 maart 2010 - 12:38
printemps

Printemps

Volgens mij kan je het eerste jaar al een bloem hebben maar meestal niet zoveel

Ze groeien als kool als je ze veel eten en water geeft

Het is ook te zien hoe groot je stek was

mvg
vrijdag 5 maart 2010 - 13:53
Lysianthus

Lysianthus

batdah, het is toch algemeen geweten dat je elke dag voor je plantjes een liedje moet zingen ze strelen en er lief tegen praten......zo krijgen ze een LEKKER gevoel.
Als je ze dan nog overlaadt met lekker eten en drinken, kan hun LEKKERgevoel niet meer op en belonen ze je met een overdadige bloemenpracht.

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 5 maart 2010 - 18:35
Rita1960

Rita1960

Hoi Mandy,

mooi te lezen dat ze eindelijk wortel geschoten hebben...
ik heb ze direct in goede potaarde gezet en ik moet eerlijk bekennen

ze groeien en hebben veel blad.. staan nu op een tafel zo'n 60 cm van een venster op het zuid-westen en een omgevingstemp van plm. 16 graden.
Wel heb ik er spijt van dat ik in een tweetal potten twee stekken heb gezet.. die moeten straks uit elkaar....en dat durf ik op dit moment nog niet aan.

groetjes,

uit een wit Drenthe

Rita
@ Lysi, volgens mij doelt Batdah op het woord "aangeschoten"
vrijdag 5 maart 2010 - 18:39
Lysianthus

Lysianthus

Jullie zijn dan ook van hetzelfde ras (grapje)

De eerste keer dat ik Brugmansiastekken kreeg en niet wetend dat ze zo enorm gingen uitgroeien, heb ik ze ook samengezet. Men raadde mij aan te wachten met ze te scheiden tot het volgende voorjaar? Dat heb ik toen geprobeerd maar de wortelkluit was zo verstrengeld dat dat niet meer ging, ik heb ze dan maar gerust gelaten met als resultaat een prachtige groooooooooooooooooooooooote Brugmansia, uiteindelijk werd hij te groot en kon ik hem niet meer opbergen en heb ik voor de bontgekleurde Maya gekozen. Het is een kleinere soort, heerlijke geur en tweemaal bloei per seizoen.



Wij kennen dat hier ook, zeker met Baileys
vrijdag 5 maart 2010 - 19:07
Mandy

Mandy

Ik ben blij dat ze eindelijk alle vijf wortels hebben gekregen maar een temperatuur van 16 graden haal ik niet.... Ik verwen ze niet ze erg dus.......

Praten en zingen tegen ze doe ik ook niet maar ze zullen na morgen als ze in de pot zitten wel lekker eten en drinken krijgen........... daar ben ik een expert in......



hoewel ik moet zeggen dat noch mijn stekken noch ikzelf aangeschoten (zijn) ben ( geweest)
vrijdag 5 maart 2010 - 19:12
Mandy

Mandy

Rita, hoop de sneeuw alleen in het oosten is en dat er alleen maar een beetje regen in het zuiden zal vallen.......... wil geen witte tuin meer zien.......
vrijdag 5 maart 2010 - 19:15
Rita1960

Rita1960

Och ik lig nu echt in een deuk van het lachen...

batdah, jij bent me er eentje...
Lisy, jij er overheen ( en ik lust geen Baily's)
mandy, jij niet goed voor de planten??
en die sneeuw?? gaat nu over in regen op dit moment en ze willen hier - 7 graden hebben vannacht.... wordt weer een mooie glijbaan op de klinkers.. ( en ik ben blij dat ik morgenvroeg niet hoef te glibberen ... )

en maandag zien we wel weer!

groetjes,

Rita
vrijdag 5 maart 2010 - 20:07
Mandy

Mandy

Ze gaan NU echt hard groeien......

Aan alle kanten komen er mooie groene blaadjes aan.........

Ben heel benieuwd..........

2X per week water met meststoffen....... lekker zonnetje door het glas heen.....

enne groeien maar.......
zondag 28 maart 2010 - 20:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon