menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bollen voorjaarsbloeiers

lette

Lette

wat te doen met bollen vsn voorjaarsbloeiers die nog niet geplant zijn. Koning Winter heeft me overvallen. Ik heb een serre aan huis die verwarmd is, kan ik de
bollen in potten planten, zo ja, vanaf wanneer dan, en kan ik ze daarna in de tuin
zetten? Ik heb honderd tulpenbollen en barstens veel narcissen en vind het vooruitzicht om geen kleuren in het voorjaar in de tuin te hebben vreselijk. Kan ik ze misschien ook nog na de vorst planten? In mijn visie bloeien ze dan gewoon wat later maar wellicht is dat te kort door de bocht. Wie heef er een antwoord voor me.
zaterdag 9 januari 2010 - 18:53
lette

Lette

dus als ik het goed begrijp gaat het om de koude die de bollen nodig hebben.
Is het dan niet beter wanneer ik ze in de schuur opplant waar het kouder is dan
in mijn verwarmde serre die eigenlijk een onderdeel van mijn woning is, dus met
vloerverwarming e.d. En nu maar hopen dat Koning Winter snel ons landje verlaat.
Harstikke bedankt voor het reageren.
zaterdag 9 januari 2010 - 19:27
dendrodan

Dendrodan

@batdah
Narcissen kan je toch gewoon in de grond laten zitten. Ik vind dat een van de gemakkelijkste bloembollen. Je steekt ze een maaal in de grond en na 5jaar eens uit halen en verdelen. Hb steeds veel bloem. Maar bij mij staan deze gewoon in het gazon en ik maai er steeds omheen totdat de bladeren helemaal geel zien dan maai ik er over.
Een tulp is best ieder jaar eruit te halen want anders heb je het volgend jaar geen bloem
zaterdag 9 januari 2010 - 22:26
ev121a

Ev121a



Ik heb in de schuur de crocussen nog liggen,wil ze nog planten
als de vorst uit de grond is hopende dat ze nog bloeien dit jaar

addie
zaterdag 16 januari 2010 - 14:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon