menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Azalea japonica

Ga naar meest recente reactie

Fasole

Fasole

Hallo,

ik heb al drie jaar een azalea japonica in de tuin staan en deze doet het enorm goed,alleen door de aanhoudende koude begint deze bruin blad te krijgen en zelfs verliezen.
Moet ik me nu zorgen gaan maken of gaat dit als de temperatuur omhoog gaat goed komen?

Gr Fasole
donderdag 7 januari 2010 - 16:57
Ed50

Ed50

Dag Fasole,

als hij de winter van vorig jaar overleefd heeft, zou hij nu normaal gezien toch ook geen problemen mogen hebben van de kou. Toen heeft het toch nog harder gevroren dan nu. Er is niks anders speciaal gebeurd de voorbije maanden met of in de buurt van de azalea?

Groetjes,
Eddy
donderdag 7 januari 2010 - 17:30
Fasole

Fasole

Van de zomer heeft de azalea wel nieuwe grond gekregen ( oude grond verwijderd en nieuwe grond vermengd met turf er bij gedaan )

Gr Fasole
donderdag 7 januari 2010 - 17:32
annis

Annis

Hier krijgen de Rododendron azalea's iedere winter bruinrood blad door de koude. Er valt dan meestal ook wel blad af maar in het voorjaar lopen ze weer goed uit. Kou kunnen ze goed verdragen maar teveel vocht is funest.

groetjes @nnis
donderdag 7 januari 2010 - 18:29
Ed50

Ed50

@Annis,
de Meconopsis in je avatar, is dat eentje die je zelf hebt opgekweekt uit zaad dat je vorig jaar gekocht had in Schotland? Of was dat toen iemand anders? Herinner me nog dat er vorig voorjaar iemand zaden had besteld maar weet niet meer heel juist wie het was, maar nu ik die foto zie denk ik aan jou.

Groetjes,
Eddy
vrijdag 8 januari 2010 - 08:20
Fasole

Fasole

Fijn om te horen dat het goed gaat komen maakte me toch wel zorgen.
De olijf in de voortuin heb ik nog op tijd kunnen inpakken ( half ingepakt met bubbelplastic bovenkant is open )teminste dat moet in het voorjaar blijken

Bedankt voor de snelle reactie's

Gr Fasole
vrijdag 8 januari 2010 - 12:46
iecee

Iecee

Ik zou hem inpakken tegen de vrieswind die bladhoudende planten in de winter helemaal laat uitdrogen, zeker nu hij minder wortels heft doordat deze zomer de grond vervangen is
zaterdag 9 januari 2010 - 09:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon