menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verwarmde kweekbak

Ga naar meest recente reactie

livarno

Livarno

Heeft iemand ervaring met het gebruik van een verwarmde kweekbak. Zo een voor in huis?

Ik wil er een aanschaffen, maar weet niet zo goed waar ik op moet letten. Prijzen varieren ook nogal van 45 tot 175 eur. De duurste zijn met een digitale klokthermostaat en temperatuurvoeler.

Gr
Anja
vrijdag 6 november 2009 - 15:34
hanninkj

Hanninkj

Ik heb er al vele jaren een met thermostaat want anders heb je er nog niet veel aan omdat zaad en stekken vaak bij 20-25 graden moeten staan. De mijne heeft destijds 40 gulden gekost en nog steeds werkt hij goed.

Ton
vrijdag 6 november 2009 - 19:00
leeuwtje

Leeuwtje

Zelf één maken gaat ook heel goed. Zoek op marktplaats of zo naar een warmtemat voor een waterbed. Maar hieromheen een piepschuim frame of nog beter van die stevige isolatieplaten (ik weet even de naam niet meer van dat materiaal. Ik heb op die mat wat zand gedaan. Op die mat zit al een thermostaat waarmee je de temperatuur in kunt stellen. Bovenop een kunststof afdekplaat die licht doorlaat en klaar je bak.
In de woonkamer staat zo'n bak natuurlijk niet zo mooi. Maar misschien dat je hem ergens anders neer kunt zetten. Oplossing is in ieder geval veel goedkoper.
zaterdag 7 november 2009 - 09:35
livarno

Livarno

Tnxs allemaal voor jullie antwoorden.
Zelf maken had ik nog niet aan gedacht. Het hoeft er voor mij niet mooi uit te zien want hij kan wel achter staan, maar of ik zo technisch ben dat ik dat zelf in elkaar kan knutselen ... dat weet ik niet. Ik ga maar es even snuffelen op marktplaats of ik aan het nodige materiaal kan komen en dan maar even verder zien.

Vind de bakken die ik heb gezien zo klein.... denk dat er weinig in kan, maar misschien valt dat mee.

Anja
zaterdag 7 november 2009 - 19:12
livarno
zaterdag 7 november 2009 - 19:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon