menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Alsem

jouk

Jouk

Twee jaar geleden heb ik alsem gekocht en in dat jaar zorgden ze voor een hele mooie afwisseling in mijn border. Ik was gek op die mooie zachte blaadjes en die mooie kleur. Ze vormden toen een heel mooi dicht grijs tapijt, maar dit jaar was het niks allemaal gaten er tussen en ze groeiden slecht weet iemand hoe ik dat voor volgend jaar kan voorkomen. Is dit probleem bekent bij alsem?

En nog een vraag over de vorst ik lees altijd dat je niet mag planten als het vriest nou dat heb deze week ook niet gedaan, maar vorige week wel toen het, niet vroor levert dat geen problemen op. alleen als het op de dag van planten vriest bedoelen ze dat, dat je dan niet mag planten. Als het een dag niet vriest en dan wel plant, maar de volgende nacht vriest het vijf graden vriest de planten dan nog dood. Of telt dat dan niet en kun je gewwon verder met planten graag hier opheldering over zodat ik verder kan of moet stoppen b.v.d.

groet joukje
donderdag 15 oktober 2009 - 12:34
Adrienne

Adrienne

Beste jouk,

Van alsem ken ik niets, dus die vraag kan ik niet beantwoorden.
Wat het planten en verplanten betreft wel ik ben nog volop bezig.
Doe ik trouwens altijd in het najaar.
Ik moet wel melden dat de planten meteen een winterbescherming krijgen
van een laag compost.
Dus zolang het niet vriest gewoon verder doen, wordt er toch plots vorst verwacht
bescherm ze dan lang houdt de kou het toch nog niet vol.
donderdag 15 oktober 2009 - 22:22
han

Han

Absint(alsem) houdt van droge, kalkhoudende, stikstofrijke, bewerkte gronden. Kunnen veel zon verdragen, bij voorkeur schrale grond.
zondag 18 oktober 2009 - 09:05
han

Han

http://nl.wikibooks.org/wiki/Leer_jezelf_ecologisch_tuinieren/Algemeen
op deze site staat ook nog wat info
zondag 18 oktober 2009 - 09:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon