menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hydrangea groot genoeg

Ga naar meest recente reactie

ErwinS

ErwinS

Tussen een ferme bos lavendel hebben wij Hydrangea Macrophylla staan. Deze is nu een goeie twee jaar oud maar valt nauwelijks op tussen de hoge(re)
lavendelplantjes. Het is ons niet duidelijk hoe groot deze soort Hydrangea kan worden en of ze boven de lavendel kan groeien. Laten we ze staan of is het beter ze te vervangen door een andere soort die groter wordt ?
zondag 27 september 2009 - 23:23
hugo

Hugo

de meeste Hydrangea Macrophylla soorten worden zo'n 150cm hoog

groetjes
maandag 28 september 2009 - 09:04
Eniavaswen

Eniavaswen

Misschien heeft jouw hydrangea gewoon een beetje meer tijd nodig om uit de startblokken te raken als de lavendel.
Ik merk ook dat mijn lavendel op 2 jaar al mooie struikjes zijn, maar dat mijn hydrangea op 1 jaar nog praktisch niks is gegroeid.

Groetjes Karen
maandag 28 september 2009 - 12:29
annis

Annis

Het is wel zo dat Lavendel van een kalkrijke grond en zonnige standplaats houdt en een Hydrangea liefste een zure grond en iets schaduw. Misschien toch niet zo'n ideale combinatie.
Doordat je Lavendel goed groeit kan het zijn dat de grond daar kalkrijk is en dus minder geschikt voor je Hydrangea.

groetjes @nnis
maandag 28 september 2009 - 13:25
Eniavaswen

Eniavaswen

Ja Annis, dat was ik ook aan het denken. Plus dat lavendel droogte goed kan verdragen en hortensia vochtige grond verlangt.
maandag 28 september 2009 - 13:39
printemps

Printemps

Niet echt een goede combinatie

Maar misschien kan je de hortensia in een grote mooie pot zetten met daarin
azalea potgrond en nadien bijmesten met speciale mest voor hortensia
Dan worden ze mooi blauw van kleur

mvg
maandag 28 september 2009 - 14:00
Indah

Indah

Hortensia's kunnen inderdaad niet goed tegen de droogte die we deze zomer gehad hebben. Ik zou aanraden om gewoon af te wachten wat voor weer de winter en dan het volgende voorjaar met zich mee brengt.
Ik heb ook verschillende hortensia's staan en sommige ervan heb ik enkele keren van de zomer flink water gegeven, omdat die met hun blaadjes naar beneden hingen.

groeten, Indah
zaterdag 3 oktober 2009 - 15:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon