menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Het stekken van Echinacea

Ga naar meest recente reactie

ruddy

Ruddy

Hallo,

Wij hebben sinds dit jaar op enkele plaatsen in de tuin Echinacea staan. Deze plant bevalt ons zeer goed omdat deze zo lang in bloei blijft staan en hierdoor willen we er meer van zetten.

Kan ik deze zelf stekken en zoja, hoe kan ik dit het beste doen?
maandag 21 september 2009 - 17:40
Peppody

Peppody

ik heb dat vorig jaar voor het eerst gedaan, plant uitgegraven en vervolgens een stuk er van afgehaald (scheuren) en vervolgens weer beide in de grond. Als je in het voorjaar de plant uit de grond haalt dan zie je vast wel stukken er aan zitten die heel iets van de moederplant afstaan, deze kun je er voorzichtig af trekken.
maandag 21 september 2009 - 19:26
Polplastron

Polplastron

Je kan ook zaad winnen en ze gewoon in de tuin zaaien!
maandag 21 september 2009 - 19:46
hamamelis

Hamamelis

Hallo, 'euchenisea' is mij onbekend en vind ook niks in google (?) - kan iemand eens een foto plaatsen ?

alvast bedankt!
maandag 21 september 2009 - 20:34
minouke

Minouke

Hamamelis, het moet Echinacea zijn (rode zonnehoed)

ik zal het verbeteren
maandag 21 september 2009 - 20:58
leeuwtje

Leeuwtje

Ze zijn inderdaad goed te zaaien en bloeien al snel!
maandag 21 september 2009 - 22:28
ruddy

Ruddy

hoe kan ik van deze planten zaad winnen?

Ze zijn nu ongeveer uitgebloeid, dien ik deze te snoeien en zoja hoever?
dinsdag 22 september 2009 - 00:13
minouke

Minouke

de bloemhoofdjes plukken en volgend jaar tussen februari en juli zaaien.

Ik laat ze gewoon staan omdat de bruine bloemhoofdjes in de winter toch ook iets hebben,ze zaaien zich vanzelf uit.
Volgend jaar zie je dan rond de plant de nieuwe plantjes die je dan ook kunt verplanten.

Hou wel rekening mee dat uit zaad gewonnen planten wel kunnen afwijken van de originele plant.

Als je dezelfde wilt dan is het beter om de plant te delen (scheuren).

Echinacea verdraagt wel geen andere planten te dicht bij, ze hebben liever een open plaats rondom hun.
Ze verdwijnen dan.
dinsdag 22 september 2009 - 11:35
Adrienne

Adrienne

Hallo Hammamelis als je bij " foto's van uw tuinplanten" gaat kijken dan vindt je verschillende soorten.
vrijdag 25 september 2009 - 12:45
danny2

Danny2

Heb er nog een 100tal opgepot in het voorjaar, komen overal in de tuin uit, dus zaaien kan niet moeilijk zijn, heb zaadjes geplukt van gewone, roze en witte, maar je kan nooit van zaailingen zeggen welke kleur ze gaan geven

groetjes danny
vrijdag 25 september 2009 - 21:39
ingec

Ingec

zaaien gaat heel goed, maar ik zaai ze nu al in zaaibakken met een glasplaat erop en dan zie ik wel wanneer ze kiemen.
inge
zondag 27 september 2009 - 22:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon