menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hosta Big Daddy is small daddy

Wewe

Wewe

Hallo,

Ik heb een volledig perk ingeplant met Hosta's. De Big Daddy heb ik achteraan gezet omdat dit de grootste zou moeten worden (min 60 cm). Het is het tweede jaar dat ze er staan, maar de Big Daddies blijven klein, kleiner dan al de rest. Is dit een soort die wat tijd nodig heeft om de grote bladeren te vormen?
Ze staan in de schaduw en alle andere doen het uitstekend.
ik ben zeker van de soort want ik heb er vorige herfst bij een andere kweker nog bijgekocht,maar ook die blijven even klein (of kan je nooit zeker zijn ????)
De opbouw van mijn perk is wel naar de vaantjes

Alvast bedankt voor de info
Werner
woensdag 12 augustus 2009 - 22:58
LauraK

LauraK

Hallo Werner,

Alhoewel ik zelf ook dol ben op Hosta's, ken ik de Big Daddy niet. Maar 60 cm is
waarschijnlijk niet de hoogste soort Hosta -alhoewel het een sieboldiana variëteit
zal zijn. Wat ik in jouw geval zou doen, is nu bekijken met welke soort in je perk
de Big Daddy's om te wisselen zijn, en dat in het najaar te doen. Of klopt er dan
niets meer van het kleurschema? Ik ben trouwens wel benieuwd naar een foto van
je Hosta-perk!

Groeten van Laura.
donderdag 13 augustus 2009 - 09:36
jamssen

Jamssen

Hoi Werner,

De hosta big daddy is een trage groeier, ik weet niet welke hosta's je er voor hebt staan, maar dit kunnen natuurlijk snelle groeiers zijn.
Dus ik zou nog even wachten met verplanten van de big daddy, anders kun je het later weer doen omdat hij te groot wordt.
Laat even weten welke je er voor hebt staan,dan zal ik je proberen te helpen.
Ik heb als liebhebbery hosta's en heb er een stuk of 65 en probeer er alles van te weten te komen, dus misschien kan ik je helpen.

[afbeelding verwijderd niet-https]



mlouise

ps een hosta kun je beter in het voorjaar verplanten als de neuzen uit de grond komen.
zondag 16 augustus 2009 - 01:29
sugar

Sugar

Big Daddy is een Sieboldiana type, en heeft dus alles in zich om het de eerste jaren redelijk langzaamaan te doen.
Het kan gerust nog een jaartje duren alvorens deze plant echt begint te groeien.
Hoe er rekening mee dat Hosta een vochtige grond verlangen, als de grond te droog is kan de plant wegkwijnen.
Besef ook dat deze plant zéér groot wordt (iedere plant ongeveer 150 cm breed
zaterdag 22 augustus 2009 - 00:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon