menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klimhortensia niet tegen muur

Maya16

Maya16

Het huis van onze buren staat op de scheidingslijn van onze percelen. Ik zou die muur een beetje willen wegsteken met klimhortensia's, maar aangezien het niet mijn muur is, wil ik ze niet aan de muur laten hechten.
- Klimmen die ook op een soort houten traliewerk, of van die bamboematten?
- Stel dat je ze de eerste 2 meter bvb op "iets" laat groeien en daarboven laat je ze gewoon gaantegen de muur, zou dat kwaad kunnen voor de muur? (Het is een oudere muur.)

zondag 12 juli 2009 - 21:17
Wewe

Wewe

Beste,

Klimhortensia's zijn niet direct de beste hechters. Vooral de eerste jaren durven ze nogal eens met grote delen loskomen van de muur. Ze komen ook traag op gang, dus de eerste 3 jaar moet je wat geduld hebben.
Een traliewerk lijkt me niet echt efficient, want daar groeien ze door en dan klimmen ze toch op de muur. Probeer uw gebuur te overhalen. Klimhortensia's berokkenen echt geen schade aan de muur tenzij die geverfd is. Ze helpen de muur zelfs droog te houden! "Bamboematten" gaan niet lang mee dnek ik.
Wat wel kan helpen zijn cocospanelen, maar die zijn dan weer wat duurder. Kijk eens op cocolinea.be. Die zijn ook mooi als ze niet begroeid zijn.
Ter info:
Klimhortensia's zijn niet direct de beste hechters. Vooral de eerste jaren durven ze nogal eens met grote delen loskomen van de muur. Best dus een draad spannen die de plant wat tegen de muur houdt.
Ze komen ook traag op gang, dus de eerste 3 jaar moet je wat geduld hebben.

Groeten,
Wewe
zondag 12 juli 2009 - 22:06
miriam

Miriam

ik heb hier van vorig jaar een klimhortensia en hij komt maar niet in gang.
kapot is hij niet maar ik had er toch meer van verwacht.

hechten wilt hij zich hier ook al niet
dus pppff
mijne favoriet niet (nog niet???)
zondag 12 juli 2009 - 23:46
mvvanveen@hotmail.com

Tekst aangepast

[email protected]



woensdag 8 augustus 2018 - 14:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon