menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bladziekte

Ga naar meest recente reactie

marre02

Marre02

Hallo,

De bladeren van mijn plantjes beginnen geel te zien. Op wat zou dit kunnen wijzen?

Ik heb al verscheidene dingen op google opgezocht maar ik kan er totaal niet uit afleiden wat het is.

Bladchlorose, kaliumtekort, bladeren verbrand,....of mss teveel water gegeven zodat men bodem iets te vochtig is waardoor mijn bladeren geel worden?

Bij het planten gebruik ik altijd wat Tuinkali van DCM.

Ik ben een beginner.

Groetjes marre

Bloemen & Planten

zaterdag 23 mei 2009 - 09:16
Detuinenindemen

Detuinenindemen

De foto is weliswaar niet superduidelijk maar het lijkt op verbranding. Het lijken nl. vlekken die geel zijn en niet rondom de bladnerf. Heb je water gegeven op de planten terwijl de zon scheen? Ik denk te zien dat de nieuwe blaadjes die er aan komen, niet geel zijn en dat zou kloppen met verbranding. Als het dat is, lijkt de plant van de foto daar wel bovenop te komen.
zaterdag 23 mei 2009 - 09:52
marre02

Marre02

Ik geef enkel s'avonds water vanaf 20uur, soms veel later nog, wanneer de zon volop schijnt of als het s'morgens is geef ik nooit water.

Maar ik giet wel op die plantjes, ik zal wat meer werk besteden om de plantjes zelf niet mee te begieten, maar ik dacht dat het geen kwaad kon als je s'avonds geeft, alhoewel er al dagen geweest zijn dat de zon op 20 uur toch nog goed scheen. Ik heb nog eens een ronde gedaan in de tuin en soms zie ik nog gele vlekjes, het is niet echt een patroon dat volgt, niet langs de top van het blad, of via de nerven maar gewoon willekeurig, op een ander groepje planten van een andere soort lijken de blaadjes nog ok, maar ze beginnen droog aan te voelen en sommigen krullen wat op.

De grond is ook nog bekalkt geweest, zou het mangaangebrek kunnen zijn?
Of kan dit ook van overbemesting zijn?

Hier zijn nog wat foto's die scherper zijn:


[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]