menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Orchidee

ghisla

Ghisla

Beste,

Ik heb al veschillende keren een orchidee gekocht, of gekregen, en ik heb gemerkt
dat er telkens in de sierpot een doorzichtige pot zit.
Nu heb ik laatst een gekocht, maar er zat binnenin geen pot en was direkt geplaatst in een sierpot.
Ik heb dan de orchidee met de aarde geplaatst in een bruine plastiek pot en dan deze geplaatst in de sierpot.
Nu mijn vraag is: is er een speciale reden waarom deze geplaatst is in een doorzichtige witte pot ?
Kan het kwaad dat ik ze geplaatst heb in een bruine plastiek pot met gaatjes langsonder.?

Groeten,

Ghis
vrijdag 15 mei 2009 - 11:32
lowitje

Lowitje

Hallo Gisla,

Indien je orchidee een Phalaenopsis is raad ik u aan hem toch in een transparante pot te zetten want de wortels MOETEN licht en lucht hebben !
Kijk eens op dit forum bij tropische planten en kamerplanten , daar heb ik al uitgelegd hoe je deze best verzorgd .

grtjs , lowitje
vrijdag 15 mei 2009 - 13:26
kamiel2

Kamiel2

@Gisla
Lowitje heeft gelijk, ik heb ook zijn raad opgevolgd en moet eerlijk zeggen met resultaat, de mijne zijn inderdaad (Phalaenopsis) staan nu ook heel gezond, en ik kan je verzekeren, ze waren in slechte staat, ik vang nu toch ook regenwater op en begiet ze alleen daarmee, voor iemand die groene vingers heeft is dit een normale zaak, maar er valt veel te leren als beginneling!
Nog wel dat we dit forum hebben, ik heb al veel vragen gesteld en ben al goed geholpen,
DANK AAN ALLE LEDEN!!!!!
groetjes
zondag 24 mei 2009 - 14:07
gerda75

Gerda75

Volgens mij kan het geen kwaad dat je de orchidee (phalaenopsis) in een bruine pot geplaatst hebt (uiteraard in orchideeengrond): met gaatjes voor de afwatering!!
De wortels zelf hebben geen licht nodig, want eenieder zet er immers een sierpot overheen. De binnenpot moet slechts een keer in de week in het (regenwater) worden gezet, ondergedompeld gedurende een half uur. Daarna volledig laten uitlekken voordat je de plant weer in de buitenpot zet, want van "natte voeten' gaat een orchidee, welke dan ook, gewoon dood.
Veel succes!
zondag 24 mei 2009 - 21:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon