menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fuchsia

Ga naar meest recente reactie

janantongilles

Janantongilles

Ik zit met het probleem dat ik absoluut een fuchsia wil overwinteren, ik heb hem nog van mijn moeder gekregen, en ik zou hem héél graag overwinteren, kan me iemand daar een degelijk antwoord op geven??
bij voorbaat dank
Jan Anton Gilles
[email protected]
woensdag 13 september 2006 - 14:18
Annemie

Annemie

Ik laat mijn fuchsia zo lang mogelijk buiten staan. Dan haal ik de plant binnen en zet ze in de kelder. Het is een kelder die half in de grond zit en er is een kleine venster. Het is er dus niet helemaal klaar. Voor planten die hun bladeren verliezen is het niet nodig dat ze tijdens de winter veel licht hebben. Je moet de plant nu en dan een beetje water geven zodat ze niet uitdroogt maar zeker niet overdrijven. De wortelkluit mag niet altijd nat zijn anders rot de plant.
Als je geen kelder of vorstvrij schuurtje heb kan je ze ook overwinteren in een onverwarmde kamer.

Annemie
woensdag 13 september 2006 - 19:42
louise

Louise

HALLO

mijn probleem is dat de planten tegen het einde van de winter helemaal onder de bladluis zitten.
(fuchsia, geranium.... ) is daar iets tegen te doen?
bedankt
woensdag 13 september 2006 - 20:02
Fons

Fons

De fuchsia eerst terugsnoeien tot op twee ogen van het nieuw gevormde hout van dit jaar,tevens al de blaadjes verwijderen.
Overwinteren op een lichte frisse plaats potkluit zo droog mogelijk houden, niet laten uitdrogen dus af en toe een weinig water toedienen, bij gebrek aan een lichte plaats is de kelder een uitkomst, zelfde behandeling,kan tijdens de winter lange witte scheuten ontwikkelen, deze kan men in het voorjaar terugsnoeien.
Bladluizen verwijderd men best met een systemisch insectecide.

groetjes Fons.
woensdag 13 september 2006 - 21:42
Tine

Tine

Ik bewaar mijn fuchsia's in het donker. Ik snoei ze tot 1/3de terug en haal er alle blaadjes af. De aarde moet ook volledig weg. Dan wikkel ik ze losjes in krantenpapier en stop ze in een oude vrieskist en/of ineen speciekuip waar ik eerst noppenfolie inleg. Dan dek ik de kuip af met een plank en zo kan je meerdere kuippen op elkaar plaatsen. Dit alles overwintert in de garage.Op deze manier kan je veel planten op een kleine plek kwijt. Ik doe dit al jaren en ze doen het nog steeds goed.

Tine.
woensdag 13 september 2006 - 23:00
nientje

Nientje

ik snoei ze en dan zet ik ze in een berging waar het licht is,en niet kan vriezen en geef ze af en toe een héél klein beetje water
nientje
donderdag 14 september 2006 - 09:55
janantongilles

Janantongilles

Dank je Nientje om je advies
donderdag 14 september 2006 - 13:28
janantongilles

Janantongilles

Dank je allemaal om je adviezen wat het bewaren van mijn dierbare fuchsia betreft
vriendelijke groeten
Jan Anton Gilles
donderdag 14 september 2006 - 14:13
nientje

Nientje

succes ermee, de mijne zijn nu toch al een jaar of 3 oud, maar dit jaar hebben ze niet mooi gebloeid, geen goeie weersomstandegheden geweest hé, te droog en te nat, maar volgend jaar beter hé
nientje
vrijdag 15 september 2006 - 11:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon