menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onderbeplanting voor stamroos Schneewittchen

Ga naar meest recente reactie

Sienneke

Sienneke

Hallo,

Vorige week hebben we ons voortuintje leeggehaald en dus ben ik momenteel bezig te bedenken wat we er van gaan maken. Ik dacht aan buxusperkjes en een paar stamrozen. Ik ben echter nog op zoek naar geschikte onderbeplanting. Op het forum las ik al dat lavendel een mogelijkheid is. Heeft iemand nog andere ideeen? Zijn er nog zaken waar ik verder op moet letten? Het is namelijk de eerste keer dat we een eigen tuin hebben, dus we zijn nog groentjes ...

Alvast bedankt!
woensdag 18 maart 2009 - 22:45
charelke

Charelke

Hoy Sienneke
Als onder beplanting kun je veel richtingen uit hoor,vaste planten of éénjarige, lavendel okee, maar ook vinca major of minor maagdenpalm als volledige bodembedekker. Ook tagates (stinkers) of salie dat zijn éénjarige.....doe maar eens een goede tuingids open, keuse genoeg,zelfs sierschors staat mooi tussen buxus perkjes.
grts
Charelke
woensdag 18 maart 2009 - 23:21
Esem

Esem

Welkom Sienneke,op hrt gezellig en leerrijk tuinforum.
Persoonlijk zo ik gaan voor lavendel.
Is een zeer mooie combinatie en goede geur.

Gr Eddy
donderdag 19 maart 2009 - 00:43
minouke

Minouke

Alchemilla, Geranium, Calamintha nepeta, rozen, Salie, of als de grond te nat of te schaduwrijk is Nepeta, lijkt op lavendel

donderdag 19 maart 2009 - 17:27
Esem

Esem

minouke,Nepeta trek wel katten aan,ze houden van Nepeta.
Ps hoe ve staa je me de nieuwe tuin?
Ben echtt benieuwd naar ht eindresultaat.
Eddy
donderdag 19 maart 2009 - 17:53
Sienneke

Sienneke

Eerst en vooral al bedankt voor de tips, ik ga komend weekend eens wat tijd uittrekken om de verschillende opties te bekijken.

Ik heb nog een bijkomende vraag. Als je werkt met een stamroos in een buxusperkje, zijn er dan minimale afmetingen waar je rekening mee moet houden? Ons voortuintje is 6,5 op 4,5m met een pad naar de voordeur dat er doorheen loopt. Ben momenteel aan het nadenken over verschillende indelingen, maar ik kan me de grootte van de perken moeilijk voorstellen...

Groetjes,
donderdag 19 maart 2009 - 22:34
printemps

Printemps

Callamintha Nepeta is steenthym

Nepeta ..... is kattekruid en dat trekt inderdaad katten aan
de steenthym niet,wel bijen en hommels

mvg
lentean
vrijdag 20 maart 2009 - 18:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon