menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Schotland

Ga naar meest recente reactie

birgit

Birgit

Hallo Forumnaars

Het staat dus vast, wij verhuizen voor enkele jaren naar schotland.




Uiteraard wil ik de vrije tijd daar benutten om het land te verkennen en uiteraard ook de tuinen, lokale bloemen en planten, .... en als ik er een leuk aanbod vind doe ik alvast een voorraad in van zaden en dergelijke om daarna in België uit te proberen.

Ik weet dat Engeland een paradijs is voor tuinliefhebbers maar over Schotse tuinen vind ik niet zoveel terug. heeft iemand van jullie hier ervaringen opgedaan, aanraders, ...

Ik ga er alvast vanuit dat het klimaat niet zo verschillend is en dat alles wat daar gedijt het ook hier zal doen.

Groetjes
Birgit, die toch moeite zal hebben om haar belgische tuin een paar jaar achter te laten.
zaterdag 28 februari 2009 - 19:55
Rita1960

Rita1960

Hoi Birgit,

weet niet waar je in Schotland gaat huizen voor een paar jaar,
maar aan de westkust hebben wij hele mooie tuinen gezien ( onder invloed van de warme golfstroom, zelfs met palmsoorten) en verschrikkelijk mooie fuchsia heggen.
In Inverness zijn ook hele mooie tuinen te bekijken. Neem een abonnement op/van de National Trust of Schotland, voor het bezichtigen van de kastelen aldaar.. en je ziet echt de allermooiste tuinen en uiteraard ook de kastelen van binnen. Zou direct wel met je willen ruilen voor deze paar jaar.

groetjes,

Rita

en geniet van de tijd die je daar hebt.
zaterdag 28 februari 2009 - 21:24
birgit

Birgit

goeie tip Rita.

Ik verhuis begin juli en zal alvast eens informeren voor zo een abonnement!!

Wij verhuizen richting Glasgow.


thx
birgit
zaterdag 28 februari 2009 - 21:39
Rita1960

Rita1960

@ Willy

Willy= Methusalem??

groetjes,

Rita

maar eh Willy... wel heeele mooie sites. Er komen weer mooie herinneringen boven
zondag 1 maart 2009 - 19:13
Rita1960

Rita1960

Ga mij nu niet vertellen da' je een doedelzak speler/liefhebber bent!

groet'n
Rita

En nee ik sta nog steeds
zondag 1 maart 2009 - 21:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon