menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoofdtak blauwe regen inkorten

Ga naar meest recente reactie

Suvlerk

Suvlerk

Onze blauwe regen is helaas door de vorige huiseigenaren achter de regenpijp langs geleid. Aangezien deze nu echt de regenpijp weg begint te drukken, wil ik de hoofdtak eigenlijk afzagen voor het punt dat deze achter de regenpijp langs gaat. Groeit deze daarna nog door of vermink ik daarmee mijn mooie blauwe regen?
zondag 8 februari 2009 - 21:48
Plantadvies

Plantadvies

De Blauwe regen groeit daarna gewoon weer door.
zondag 8 februari 2009 - 22:22
dendrodan

Dendrodan

Voor bloemen zal je dan wel een paar jaar geduld moeten hebben.
ALs hij toch ooit gebloemd heeft. Dus winter en zomersnoei, zomersnoei mag pas na de langste dag. De wintersnoei kan je nu ook nog doen dacht ik.
woensdag 11 februari 2009 - 20:08
annis

Annis

Kijk even op deze link daar staat iets geschreven over het hoe en wanneer snoeien van een Wisteria.
http://www.tuinadvies.nl/snoeien_blauwe_regen_wisteria.htm

Annis
donderdag 12 februari 2009 - 17:11
Suvlerk

Suvlerk

Bedankt iedereen voor de respons. Ik weet in principe wel hoe en wanneer ik deze kan snoeien, maar het gaat mij erom of je naast het snoeien van de zijtakken ook de hoofdtak kan afzagen halverwege... ik ga het maar gewoon proberen, we zien wel wat er van overblijft!
donderdag 12 februari 2009 - 17:58
abcd1234

Abcd1234

waarom zou je hem afzagen? je kan toch de regen afvoer los maken, al zou je hem moeten door zagen, een mof er tussen en klaar is kees pijp weer heel en blauweregen gespaard grtes jan
donderdag 12 februari 2009 - 20:04
Lino

Lino

Ik begrijp je helemaal: een tak die zich rond de regenpijp gaat installeren betekent het einde van de regenpijp. Die tak afzagen is dus noodzakelijk.
Ik verwacht dat hij zich naderhand gewoon herstelt, wanneer er genoeg andere takken overblijven.
vrijdag 13 februari 2009 - 08:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon