menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Laurier beschermen hoe

Ga naar meest recente reactie

Nimue007

Nimue007

Hallo,
ik moet namiddag mijn laurierboompjes dringend (als het al niet te laat is) inpakken maar ik weet niet hoe.
Moet het nu met noppenfolie (is dat van die bubbeltjesplastiek?) of moet het met vliesdoek?
En pak je dan enkel de blaadjes in of de stam ook en moet dit erg aansluitend gebeuren? En hoelang? tot de vries weg is of de ganse winter?

bedankt voor een duidelijk antwoord..
foto's mogen ook natuurlijk!

maandag 29 december 2008 - 13:41
printemps

Printemps

hallo

de mijne blijft zo buiten
maar het is maar een kleintje en heeft niet veel gekost
maar met zo een dure zou ik wel wat meer oppassen
meestal nemen de vliesdoek denk ik,plastiek houd het vocht en krijg je misschien
schimmels
een werkcolega heeft een bolleke en die zette hare boom zonder bescherming
onder een afdak in de winter

mvg
an
maandag 29 december 2008 - 14:41
lentemode

Lentemode

Hier worden de kuipen in het tuinhuis gerold, om te kunnen overwinteren in een vorstvrije ruimte. Het is er zeker niet te warm - zo'n vijf graden is ideaal - liefst zo laat mogelijk in het jaar en zo snel mogelijk weer naar buiten...
Een klein beetje nachtvorst in de herfst kan geen kwaad, naar 't schijnt kunnen ze zelfs wel 10 ° vorst hebben, al zou ik dat toch niet graag uitproberen !

Groetjes,
zet het nieuwe jaar goed in en hou het een jaartje vol !
Mia

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 29 december 2008 - 15:42
deHaan

DeHaan

De Laurus (Laurier) kan ongeveer 10 graden vorst hebben.
Ik heb er 1 in de volle grond staan van 2,5 m hoog en 1,5 m breed, ik doe er bijna niets aan, alleen duimen draaien als het streng gaat vriezen.

maandag 29 december 2008 - 20:45
kurt

Kurt

Als je het boompje wil beschermen, koop dan van die isolatie die men rond waterbuizen aanbrengt om zelf rond de stam te doen. Hierdoor blijft de stam mooi glad. Doe je dat niet dan zal de schors openvriezen en ziet die er niet meer zo mooi uit.

Plaats het boompje op een plek uit de uitdrogende oostenwind en doe er bij aanhoudende vorst eventueel een vliesdoek rond.

Veel succes,
Kurt

Bloemen & Planten

maandag 29 december 2008 - 21:53
Nimue007

Nimue007

Bedankt voor jullie tips!
Rond de stam van de boompjes was er nog steeds die bescherming van toen we ze vorig jaar geplant hebben dus die heb ik er nu ook maar rond gelaten en dat heb ik twee lagen dubbele vliesdoek rondom gedaan en ook rond de bollen (bladeren).
Ik hoor net dat het tot de 7de januari zo koud zou blijven, mag die doek zolang blijven zitten?
bedankt!
dinsdag 30 december 2008 - 08:55
deHaan

DeHaan

Doek mag zonder problemen zolang blijven zitten.
dinsdag 30 december 2008 - 12:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon