menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie herkent deze plantjes

Ga naar meest recente reactie

Veke007

Tekst aangepast

Veke007

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

Hallo,

In mijn tuin groeien deze twee plantjes... We zijn net verhuisd naar een huis met tuin en ben dus nog een groentje als het over plantjes en tuinieren gaat
De eerste leek me eerst een Waldsteinia, nadien 'vreesde' ik voor de boterbloem...
Deze plantjes komen regelmatig terug in de hele border.
De tweede stond in de zomer in bloei, een lichtpaarse bloem, na de bloei gesnoeid, en nu groeit die langzaam terug.
Hopelijk is er iemand die me wat meer kan vertellen over deze twee plantjes...

Groetjes!
dinsdag 23 december 2008 - 14:59
kendesadeleer

Kendesadeleer

dat eerste lijkt me inderdaad een boterbloemsoort. Het tweede is volgens mij het gewoon duizendblad, maar deze bloeit normaal wel wit

groetjes
dinsdag 23 december 2008 - 15:23
JovanDreumel

JovanDreumel

De eerste is de kruipende boterbloem en dat is een echte woekeraar. De 2e is inderdaad duizendblad en die heb je in het rose en ook in het wit. De rose kan wel tot het paarse donkerder worden. Dat is afhankelijk van de grond waarop hij groeit. Maar ook deze kan zich behoorlijk vermeerderen. Ze komen normaal ook in het wild voor.
dinsdag 23 december 2008 - 15:52
annis

Annis

De Achillea millefolium "Lilac Beauty"heeft paarse bloemetjes.
dinsdag 23 december 2008 - 17:09
Detuinenindemen

Detuinenindemen

....en ze zijn er ook in oranje en terra-kleuren, zoals A. Wesersandstein, A. Paprika, en A. Feuerland.
dinsdag 23 december 2008 - 17:32
Rita1960

Rita1960

Hoi Veke,

Nog van harte welkom op dit mooie en verslavende forum

Determinatie is gelukt... valt niets meer aan toe te voegen.
Mooi dat je direct al foto's kunt plaatsen

groetjes,

Rita
dinsdag 23 december 2008 - 18:28
Veke007

Tekst aangepast

Veke007

Bedankt voor jullie snelle reacties

Net nu ik de netels allemaal (hoop ik) uit de grond gehaald heb, kan ik beginnen met dat boterbloempje wat in toom te houden hehe... Hij is echt moeilijk uit te trekken, krijg enkel de blaadjes weg. Van het duizendblad zie ik één exemplaar, dus die mag er van mij blijven staan... Onkruid kan ook mooi zijn, toch?


PS: Dit forum is echt verslavend en ik vind hier als beginneling ook wel heel veel informatie terug. Een echte aanrader!

Groetjes
dinsdag 23 december 2008 - 19:11
JovanDreumel

JovanDreumel

Dan is het geen onkruid, want dan staat de plant op een plaats waar die wel gewenst is. En om te voorkomen, dat die zich overal zaait zou je de bloemen misschien kunnen verwijderen net voordat ze zaad vormen
woensdag 24 december 2008 - 16:58
Veke007

Veke007

Goed idee! Ga ik deze zomer zeker doen.
Maar euhm hoe verwijder je die boterbloem dan, heeft die een penwortel of uitlopers zoals bij netels? Hoe meer ik in mijn tuin kijk, hoe meer ik er begin te herkennen
woensdag 24 december 2008 - 22:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon