menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Stamrozen planten lavendel

Ga naar meest recente reactie

VERJAK

VERJAK

IK ZIT MET OUDE STAMROZEN DIE IK GRAAG ZOU VERNIEUWEN OM WELK TIJD MOET DAT GEBEUREN
TERZELFDE TIJD ZOU IK LAVENDELPLANTJES VAN 1 JAAR OUD ROND ZETTEN OOK GRAAG WIL IK WETEN WANEER DAT BEST GEBEURD
maandag 28 augustus 2006 - 22:12
Wendy

Wendy

Ik heb toch altijd gelezen dat je rozen best plant in de late herfst, half oktober, november. Tenzij je potrozen koopt, die kan je op elk moment planten.
Ik denk dat je de lavendel beter pas in het voorjaar plant.
grts Wendy
dinsdag 29 augustus 2006 - 11:36
VERJAK

VERJAK

Ik heb toch altijd gelezen dat je rozen best plant in de late herfst, half oktober, november. Tenzij je potrozen koopt, die kan je op elk moment planten.
Ik denk dat je de lavendel beter pas in het voorjaar plant.
grts Wendy
hartelijk voor de inlichting
dinsdag 29 augustus 2006 - 17:11
Annemie

Annemie

Bij mijn weten is het niet goed om rozen te planten op een plek waar er voordien rozen stonden, ik ben niet zeker, maar ik denk vanwege bodemaaltjes die de rozen aantasten.
Om de aaltjes weg te krijgen kan je Tagetes (afrikaantjes of stinkertjes) op deze plek aanplanten. De ene soort werkt beter dan da andere tegen de aaltjes, maar ik weet niet welke soort de beste is.

Annemie
dinsdag 29 augustus 2006 - 17:25
willem64

Willem64

Goed antwoord Annemie.
De plantijd maakt tegenwoordig niet zoveel meer uit. Het najaar heeft veel te maken met uiteraard het goedkoper aankopen van de rozen. (kale wortel)
Maar de meeste stammen staan toch op container tegenwoordig.

Alleen zal je merken dat vanaf juni de keuze in stammen steeds minder gaat worden. (uitverkocht)

Maar goed je vraag was hoe en wanneer. Een goede oplossing is op de plaats waar ze komen, een paar kruiwagens zand uit te graven, en deze omwisselen met een andere plaats in je tuin.

Mvg,

Willem
vrijdag 8 september 2006 - 08:13
Adrienne

Adrienne

Verjak,

Wat de lavendel betreft, ik heb de mijne ook in het vroege
najaar geplant en geen problemen gehad.
zaterdag 9 september 2006 - 10:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon