menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lampionplant

Ga naar meest recente reactie

hommeltje

Hommeltje

hoi.
kan iemand mij vertellen of de lampion pland een woekerplant is .ik heb echt geen idee.wij hebben niet zo"n grote tuin vandaar.
alvast beank
zondag 21 september 2008 - 23:12
monique251

Monique251

Hoi Hommeltje,

Inderdaad, de lampionplant (Physalis alkekengi var. franchetii) kan behoorlijk woekeren. Daarom kun je hem beter in een grote pot houden (in een oude speciekuip gaat heel goed) en niet loslaten in de tuin.
Groet, Monique
zondag 21 september 2008 - 23:23
hommeltje

Hommeltje

dank je wel monique,ben ik weer wat wijzer.
maandag 22 september 2008 - 07:37
Jose47

Jose47

Hoi HOmmeltje,

ja hoor, 'k heb het ondervonden.

Ik had achter in de tuin wel wat plaats, heb daar 2 jaar geleden de lampionplant geplant, na een jaar had mijn man hem verwijderd dus ik dacht van dit jaar oh ik ga hem terug opnieuw planten, en wat bleek : achter onze omheining in een wei was de lampionplant terug tevoorschijn gekomen met héél vééél lampionnetjes ..... dus het woekert zeker, maar voor ons is het geen probleem het is helemaal achter in onze tuin en die is groot genoeg.

Groetjes
Josée
maandag 22 september 2008 - 08:27
Eniavaswen

Eniavaswen

Ik heb vorige maand zo'n lampionplantje gezet, maar ik vrees dat het kapot is gegaan. er staan enkel nog een paar stokjes boven de grond met kale lampionnetjes. (Alleen het skelet is nog over). Zou het kunnen dat ze volledig opgevreten zijn door het een of ander? Is er nog hoop dat het er opnieuw doorkomt? Want ik vind het wel een heel erg mooi en sfeervol plantje.
maandag 22 september 2008 - 11:10
deHaan

DeHaan

Er is nog hoop
maandag 22 september 2008 - 17:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon