menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zijn er onder jullie kenners van grassensoorten

Ga naar meest recente reactie

Lander

Tekst aangepast

Lander

Vrienden van ons willen aan hun nogal modern huis (strakke stijl ) in de voortuin grassen planten

Wij zelf hebben niet direct veel ervaring met grassen

Welke soorten zijn goede soorten, ik bedoel hebben ze na een paar jaar geen miserie mee dat ze te veel uitzaaiien of woekeren

ze zoeken groene grassen (liefst groenblijvers) en 4 soorten hoogten

Heeft iemand tips? Thanks

maandag 11 augustus 2008 - 20:55
Pieter

Pieter

Hoi,
Veel van grassen ken ik niet, maar ik vind Carex 'Amazon mist' een hele mooie, groene soort die niet erg woekert.
maandag 11 augustus 2008 - 21:29
LOBU

Tekst aangepast

LOBU

Welke hoogten? En hoe groot zijn de te beplanten oppervlakten? Welke grondsoort? Zon of (half)schaduw? Nat of droog?
Grassen op de juiste standplaats zijn onverwoestbaar en eens dichtgegroeid zeer onderhoudsvriendelijk, op de verkeerde plek blijft er onkruid tussen groeien (ook ander gras, wat je dan moet herkennen om het uit te trekken) en staan ze maar wat te miezeren. Er bestaan echter grassen voor bijna elke standplaats!

Mijn favourieten zijn o.a. Calamagrostis brachytricha, Stipa gigantea, Stipa tenuifolia 'Poneytails', Calamagrostis x acutiflora 'Karl Foerster', Luzula sylvestris, ...

Sommige grassen verdragen ook slecht voedselrijke grond, niet te veel compost mengen dus!
maandag 11 augustus 2008 - 22:22
ellenbeyens

Ellenbeyens

Hallo,
Carex morrowii variegata: word 30 cm hoog en is groenblijvend. Groen-wit gestreepte bladeren. Staat het liefst in de schaduw of half schaduw.
miscanthus sin variegatus: word 180 cm hoog, niet groenblijvend. bont blad. (Heb er nog 2 die ze kunnen overkopen eventueel).
Helictotrichon sempervirens of blauwstraalhaver word tot 120 cm hoog en is groenblijvend. Blauw groenige bladeren. Staat liefst in de zon.
zaterdag 16 augustus 2008 - 23:38
Frakke

Frakke

meer info over de verschillende soorten grassen kan je hier vinden:


http://www.marechal.be/Mastergrassen.aspx
maandag 18 augustus 2008 - 17:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon