menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Paardenstaart in bloemenweide

mutsikos

Mutsikos

Beste Tuinvrienden,

Twee jaar terug zaaide ik achter het huis een bloemenweide in (+/- 250m²) met heel veel succes.
Vorig jaar en ook gedurende de voorbije lente was het resultaat tamelijk spectaculair met een grote variëteit van éénjarigen en meerjarigen.
Sinds enkele maanden woekert er nu echter paardenstaart tussen de veldbloemen.
Zeer veelvuldig maaien kan op lange duur de paardenstaart verzwakken maar dan is de bloemenweide uiteraard ook verloren. Hetzelfde geldt uiteraard voor het afdekken met zwarte landbouwplastiek.
Heeft iemand een idee of er een selectief chemisch middel bestaat dat de paardenstaart bestrijdt maar dat alsnog de bloemenweide kansen laat?

Alvast bedankt voor enig advies.

Met vriendelijke groeten,
Luc
vrijdag 1 augustus 2008 - 23:57
Esem

Esem

Daar heb ik mijn twijfels over.
De paardestaart of Equisetum arvense is een taaie,en worteld tot op 8 meters diepte.
Er zou wel een middel bestaan om deze te bestrijden,maar zoals ik al schreef heb ik mijn twijfels.
Maar als je de paardestard wil gaan bestrijden zonder dat je de bloemenweide wil raken zal je wel heel lang bezig zijn dacht ik zo.


Ps misschien eens even google op de naam Equisetum of paardestaart !!!!
zondag 3 augustus 2008 - 11:11
deHaan

DeHaan

Paardenstaarten zijn heel goed chemisch te bestrijden, maar het gaat ten koste van alle planten.
zondag 3 augustus 2008 - 21:29
Esem

Esem

Niet alleen van alle planten maar ook ten koste van onze eigen gezondheid,maar daar staan de meeste niet bij stil.
zondag 3 augustus 2008 - 23:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon