menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rozen

Ga naar meest recente reactie

marietta

Marietta

Hallo,
ik ben er weer met en vraag over een klimroos Rosa Albéric Barbier.Die bloeit momenteel mooi,maar wat als ze uitgebloeid is snoei ik dan en hoe kort of lang want ik snap er niks meer van hoor.De ene zegt dit en de andere dat.Ik zie zo graag rozen maar heb er zoveel verknoeit door het snoeien,dat ik haast niks meer te durf doen.En uit de boeken is het ook al niet zo duidelijk.Die spreken elkaar ook tegen.Dus benik nu op zoek naar iemand die met rozenliefde en vooral kennis in de vingers voor een duidelijk antwoord hé.
Alvast bedankt hoor
vrijdag 16 juni 2006 - 14:04
petra2

Petra2

mijn klimroos, snoei ik eigenlijk alleen in het voorjaar.
nu heb ik een zogenaamde doorbloeier, ze bloeit dus vanaf nu tot zeker in augustus
ik snoei wel de zij scheuten steeds weg, deze vormen geen bloemen
vrijdag 16 juni 2006 - 16:14
willem64

Willem64

Hallo,
ik ben er weer met en vraag over een klimroos Rosa Albéric Barbier.Die bloeit momenteel mooi,maar wat als ze uitgebloeid is snoei ik dan en hoe kort of lang want ik snap er niks meer van hoor.De ene zegt dit en de andere dat.Ik zie zo graag rozen maar heb er zoveel verknoeit door het snoeien,dat ik haast niks meer te durf doen.En uit de boeken is het ook al niet zo duidelijk.Die spreken elkaar ook tegen.Dus benik nu op zoek naar iemand die met rozenliefde en vooral kennis in de vingers voor een duidelijk antwoord hé.
Alvast bedankt hoor


Nou dan zal ik je eens effe voor eens en altijd uit de brand helpen. het echte snoeiwerk doe je natuurlijk alleen maar in het voorjaar. een beetje uitdunnen in het najaar.
maar om een duidelijk antwoord te geven op je vraag. het beste is de uitgebloeide rozen eruit knippen zodat de roos energie vrij maakt om vele nieuwe knoppen te maken.
je kan altijd wat takken weg knippen die je in de weg hangen natuurlijk. maar het belangrijkste is uitgebloeide rozen eruit.
af en toe een dun takje weghalen om de boel lekker luchtig te houden is ook wel een aanrader.

goed antwoord voor je?


mvg,

willem
vrijdag 16 juni 2006 - 18:46
marietta

Marietta

hallo,
ja dat maakt al wat duidelijk,dat is me nog nooit gezegd.Heb ik dus nog nooit gedaan,wat misschien ook de reden is dat mijn planten tamelijk kaal zijn onderaan.Ik lees het graag hoor,rozen zijn onverwoestbare sterke planten,vanmorgend nog.Awel ze moeten dan maar is bij mij komen kijken,zo'n schriele planten.Ik geef elke maand voeding tot september, dit jaar geef ik ook elke dag water zekers met het afgelopen droge weer.Ik heb nu wel mooie bloemen voor het moment maar nieuwe sterke takken vergeet het.Ik zie soms een oog beginnen en ben dan blij,maar ik zie ze ook telkens verdrogen of afvallen Ik heb reeds vaak gezegd nu is het gedaan ik zet geen rozen meer,maar laat me telkens verleiden Ook nu weer, ik heb een Elsie de Raedt gezet ben benieuwd hoe deze plant het gaat doen.Ik vrees dat ik hier nog vaker zal komen raad vragen in verband met rozen.
Maar alvast bedankt voor deze reakties
vrijdag 16 juni 2006 - 18:59
willem64

Willem64

hallo,
ja dat maakt al wat duidelijk,dat is me nog nooit gezegd.Heb ik dus nog nooit gedaan,wat misschien ook de reden is dat mijn planten tamelijk kaal zijn onderaan.Ik lees het graag hoor,rozen zijn onverwoestbare sterke planten,vanmorgend nog.Awel ze moeten dan maar is bij mij komen kijken,zo'n schriele planten.Ik geef elke maand voeding tot september, dit jaar geef ik ook elke dag water zekers met het afgelopen droge weer.Ik heb nu wel mooie bloemen voor het moment maar nieuwe sterke takken vergeet het.Ik zie soms een oog beginnen en ben dan blij,maar ik zie ze ook telkens verdrogen of afvallen Ik heb reeds vaak gezegd nu is het gedaan ik zet geen rozen meer,maar laat me telkens verleiden Ook nu weer, ik heb een Elsie de Raedt gezet ben benieuwd hoe deze plant het gaat doen.Ik vrees dat ik hier nog vaker zal komen raad vragen in verband met rozen.
Maar alvast bedankt voor deze reakties


Dat is effe een heel ander verhaal als je eerste vraag! kan je niet eens een foto van je slechte planten op het forum zetten?

willem
zaterdag 17 juni 2006 - 07:52
marietta

Marietta

Dag Willem,
misschien een ander verhaal ja maar het ene komt voort uit het andere hé.Ik zal is proberen om een foto te maken en op het forum te zetten,maar heb dat nog nooit gedaan.Kan dus misschien ff duren.
Proficiat met jou site trouwens, is echt de moeite zo op het eertse zicht te zien.
groetjes
zaterdag 17 juni 2006 - 15:01
marietta

Marietta

Dag Willem,
als het gelukt is zou je nu een foto van één van mijn klimrozen moeten zien.Kan er me misschien is iemand op een éénvoudige manier uitleggen hoe ik foto's moet plaatsen.Ben maar een amateurke op de pc.
groetjes
dinsdag 20 juni 2006 - 21:30
Esem

Tekst aangepast

Esem

[afbeelding verwijderd niet-https][/url]

Je kan je foto via imageschack uploaden en dan de url copieren en plakken hier op het forum daar waar je je tekst schrijft.
Misschien is er nog een makkelijkere mannier maar dan hoor je het nog wel van een ander
Esem,
dinsdag 20 juni 2006 - 22:39
marietta

Tekst aangepast

Marietta

Dag Willem,
kijk dit is dus wat ik bedoel.Bovenaan heb ik wel blad en bloemen,maar onderaan blijft het kaal. Zoals ik hierboven ergens beschreef hé Willem.Kan je voldoende zien zo want een foto in deze tekstkader zetten zodat je het beter zou kunnen zien lukt me voorlopig niet.

groetjes
woensdag 21 juni 2006 - 14:06
willem64

Willem64

Dag Willem,
kijk dit is dus wat ik bedoel.Bovenaan heb ik wel blad en bloemen,maar onderaan blijft het kaal. Zoals ik hierboven ergens beschreef hé Willem.Kan je voldoende zien zo want een foto in deze tekstkader zetten zodat je het beter zou kunnen zien lukt me voorlopig niet.

groetjes


Waar kom je vandaan Mar?
Anders kan ik eens komen kijken naar je rozen en je grond.

Allicht komen we toch wel tot en goed resultaat.

willem
donderdag 6 juli 2006 - 08:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon