menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

HELP Sundaville Red

Ga naar meest recente reactie

davken69

Tekst aangepast

Davken69

Hallo,

Ik zit met een probleem. Deze plant (kan eventjes niet op de naam meer komen, maar jullie weten zeker wel welke deze is. Had voordien veel rode bloemen en kan zowel binnen als buiten, staat ervoor gekend dat als ze binnenstaat, ze bijna het ganse jaar door bloeit) heeft een hele tijd in een natte pot gestaan (te laat gezien dat er geen gaten in de pot zaten, waardoor het water een hele tijd blijven staan is...). Ik heb dit pas ontdekt toen ik zag dat ze gele bladeren begon te krijgen, toen bloeide ze wel nog.

Ik heb ze meteen verpot naar een andere pot (die wél gaten had op de bodem) maar ze lijkt alleen maar verder af te takelen... Kan iemand mij helpen? Is deze nog te redden en zoja, hoe?

alvast bedankt voor jullie hulp!!

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 8 juli 2008 - 20:04
jumperke

Jumperke

Is wss een Dipladenia,denk niet dat die nog te redden valt......

jerko
dinsdag 8 juli 2008 - 20:12
davken69

Tekst aangepast

Davken69

aha ik weet de naam weer! Op het kaartje stond "Sundaville Red"

Hoop echt dat deze nog te redden valt...
dinsdag 8 juli 2008 - 20:17
summerspookje

Summerspookje

aha ik weet de naam weer! Op het kaartje stond "Sundaville Red"

Hoop echt dat deze nog te redden valt...
ik heb die ook in de tuin staan , sundeville red ,en wihite , en mandevilles, moeten inderdaad goed vochtig staan ,maar niet te, ze zijn echter dit jaar nog weing in bloei, de sundevile's vind ik moeilijk te laten bloemen , maar ik zou ze verpotten,als dat mogelijk is , ge kunt in indergeval de ranken afknippen ,dan bloemen ze weliger ,dus verpotten maar he, de dorre bladeren vallen vanzelf wel af

gr,annie
dinsdag 8 juli 2008 - 20:37
davken69

Davken69

ik heb ze nog maar net verpot maar ze blijft precies maar verder afsterven... dat is net het probleem...

is heel fel terugsnoeien een oplossing?
dinsdag 8 juli 2008 - 21:17
summerspookje

Summerspookje

ik heb ze nog maar net verpot maar ze blijft precies maar verder afsterven... dat is net het probleem...

is heel fel terugsnoeien een oplossing?
ik zou ze op 0,75 cm laten , maar hoe zag de wortel eruit? waren die mulm of nog vast , en zeer vochtig? in dien zo ,zou ik ze ,zoals ge al verpot hebt ze even binnen zetten een goeie week laten drogen , de bladeren vallen er sowieso af hoor, en dan stelsematig water geven ,wel in pot met gat plaatsen, en dan terug buiten ,veel geluk hoor, maar zo zou ik het doen , heb al jaren sundeville's en mandeville's , het zijn dankbare planten , en bloeien tot het begint te vriezen
annie
dinsdag 8 juli 2008 - 21:52
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

ik zou gewoon trug snoeien tot op het draagkader... en afwachten....

greetz Damy
dinsdag 8 juli 2008 - 21:53
AslanDes

AslanDes

Zijn de wortels niet gaan rotten?? Als dat zo is denk ik dat ie niet te redden is. Ik heb mijn Sundaville in een boompje hangen en hij heeft zich helemaal om de boom heengewikkeld....Heb nu een bloemenboom
woensdag 9 juli 2008 - 01:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon