menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bellis perennis en dianthus plumarius

Ga naar meest recente reactie

Bowie

Bowie

Beiden begin aug gezaaid.

Bellis perennis - ik weet de Nederlandse naam niet (mijn moeder noemt ze rode pomponnen) - ze staan nu ong. 8cm hoog in een potje - moeten die uitgedund of verplant worden?

Dianthus plumarius - naam onbekend (moeder noemt ze franjebloemen) - staan ong. 15cm hoog - uitdunnen of verplanten?

Was dat voor beide soorten nog bijtijds om te zaaien? Zijn dat één- of meerjarigen?
donderdag 17 augustus 2006 - 22:19
Angelo

Angelo

Dianthus plumarius (pluim of grasanjer)

de blijvende grasanjer met fijne en diep ingesneden bloemblaadjes is ideaal voor borders e heeft een zeer aangenamen geur. zaai in halfschaduw op een kweekbed en verspeen op 10 cm.
in de herfst (of in de lente) plant U ze ter plaatse op een 30 cm afstand.


Bellis perennis (pomponette madeliefje)

tweejarig en winterhard. Zeer vroege en rijke bloei van mooie witte pomponnetjes. Ideaal voor boorden en perken, naast vergeet-me-nietjes, violen en primulas. zaai op een kweekbed in de schaduw en verspeen later op een belommerde plaats. In de herfst kan het plantje dan op een afstand van 20 cm in de volle grond geplant worden om de volgende lente als eerste bloem te bloeien!


mvg
donderdag 17 augustus 2006 - 22:42
Bowie

Bowie

Bedankt voor je vlugge reactie.
donderdag 17 augustus 2006 - 22:45
Angelo

Angelo

met alle plezier gedaan!
donderdag 17 augustus 2006 - 22:50
ines

Ines

Nog efkes toevoegen: de Bellis plant U best uit in kleine groepjes van ongeveer 5 a 8 plantjes
samen want ze zijn anders zo klein, met een aantal samen vormen ze dan een klein struikje die
dan nog maar ongeveer 10 cm breed is.Grtjs,ines.
vrijdag 18 augustus 2006 - 20:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon