menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Slakken eten afrikaantjes op

Ga naar meest recente reactie

marion_vdb

Marion_vdb

Ik heb in het voorjaar afrikaantjes gezaaid en geplant. Slakken hebben zich hieraan volop te goed gedaan. Het is opmerkelijk dat de afrikaantjes die onder mijn iep (boom) geplant werden niet aangetast zijn! Hoe komt dit?
maandag 16 juni 2008 - 16:45
Bartje22

Bartje22

Ik denk dat het komt omdat ze graag op vochtige plekken komen.. misschien iets met regen? onder de boom.
zelf heb ik nog nooit echt veel last van slakken gehad maar er is vast wel iemand die je het kan vertellen.
Succes.
maandag 16 juni 2008 - 23:00
marion_vdb

Marion_vdb

Van de vochtigheid kan het niet afhangen in dit geval. Ik heb nl. ook afrikaantjes geplant onder andere bomen (sierappelbomen) en deze zijn wel aangetast. Enkel de plantjes onder de iep zien er gezond uit. Vreemd he
woensdag 18 juni 2008 - 15:22
Esem

Esem

Misschien scheid de iep en stof af via wortels en of bast die de slakken niet lusten.
De geur misschienof een bittere stof??

Gr Eddy,
woensdag 18 juni 2008 - 18:27
printemps

Printemps

hallo

die iep is dat een grote boom?
misschien is daar de grond wel te droog en daar houden ze niet van

mvg
an
zaterdag 21 juni 2008 - 13:39
marion_vdb

Marion_vdb

De iep is nog maar enkele jaren oud. Maar onder de iep zijn de afrikaantjes net heel mooi.... De afrikaantjes onder de andere bomen daarentegen en ook de afrikaantjes die ik geplant heb in een grote bloembak zien er dit jaar echt niet gezond uit. De blaadjes zijn opgekruld en sommige planten hebben zelfs geen bloemknoppen. Vreemd, andere jaren waren mijn zelf gezaaide afrikaantjes altijd prachtig.
zaterdag 21 juni 2008 - 15:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon