menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lampionnenplant

Ga naar meest recente reactie

Bartje22

Bartje22

Hallo iedereen

Ik heb ooit een keer een lampionnenplant gekregen, maar het is nu echt veel te veel geworden en ik wil hem heel graag helemaal weg hebben. maar dit wil niet zo goed door de wortels.
Heeft iemand nog een idee om de plant uit te rooien? hij staat ook tussen andere planten

Dankje!
dinsdag 3 juni 2008 - 16:14
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Bartje ik ben er zelf veel mee bezig en graaf de wortels zoveel mogelijk uit. Na twee jaar komt er nu nog een enkele keer een plantje op. Het is een mooi plantje maar een te grote woekeraar om in de tuin te hebben, vind ik. Groeten Martje
dinsdag 3 juni 2008 - 17:03
Bartje22

Bartje22

Dankje! zoiets dacht ik ook.. ik dacht ook aan de stengels vlak boven de grond afknippen en aanstippen met roundup. dan gaat het misschien ook dood? weet iemand dit?
dinsdag 3 juni 2008 - 17:14
Esem

Esem

Ja dat zou je kunnen doen Bartje.
Maar al wat je aanstipt zou je het best inpakken ik een plastiek zakje zodat 1) geen andere planten kunnen geinfecteerd worden door het gif en 2) zo blijft het na een regenbui ook nog eens beter aan of op de plaats waar je het hebt aangebracht.

Gr Eddy,
dinsdag 3 juni 2008 - 17:32
Lowlaatje

Lowlaatje

Je zou ze kunnen (laten) afrijden door een grasmachine.
Zo zijn mijn lampionplantjes toch 'verdwenen'.
dinsdag 3 juni 2008 - 19:53
Bartje22

Bartje22

Je zou ze kunnen (laten) afrijden door een grasmachine.
Zo zijn mijn lampionplantjes toch 'verdwenen'.



Ja je zou ze idd kunnen maaien. maar aangezien het ook tussen de planten zit doe ik dat liever niet.. maar toch bedankt!
dinsdag 3 juni 2008 - 20:43
deHaan

Tekst aangepast

DeHaan

Dankje! zoiets dacht ik ook.. ik dacht ook aan de stengels vlak boven de grond afknippen en aanstippen met roundup. dan gaat het misschien ook dood? weet iemand dit?


Als je dit doet, pure Glyfosaat (roundup) met 1% water.
Je hoeft hem niet eerst af te knippen, even her en der met een kwast aansmeren en hij gaat dood.
Ook de planten die je per ongelijk raakt.
Na gebruik moet het een uur of 4 droog blijven
dinsdag 3 juni 2008 - 21:09
Matabish

Matabish

amai zeg, dat is wel héél efficiënt, nog beter dan azijn !![afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 4 juni 2008 - 00:20
Bartje22

Bartje22

CITAAT:
">#666666;'>
Dankje! zoiets dacht ik ook.. ik dacht ook aan de stengels vlak boven de grond afknippen en aanstippen met roundup. dan gaat het misschien ook dood? weet iemand dit?


Als je dit doet, pure Glyfosaat (roundup) met 1% water.
Je hoeft hem niet eerst af te knippen, even her en der met een kwast aansmeren en hij gaat dood.
Ook de planten die je per ongelijk raakt.
Na gebruik moet het een uur of 4 droog blijven


Nou dan doe ik dit wel! dan weet ik tenminste zeker dat ik hem kwijt ben! dankjewel.. ik zal wel oppassen voor de andere planten:P
woensdag 4 juni 2008 - 22:25
Esem

Esem

Nog een tip.
Stip de bladeren van het zevenblad aan de onderkant aan,zo heb je minder kans dat het gif op een andere plant terecht komt en bij een plotse onverwachte regenbui blijft het produkt ook langer actief.
Anders spoelt het er direckt vanaf en werkt het maar half of helemaal niet.
Eddy,
donderdag 5 juni 2008 - 09:56
deHaan

DeHaan

Roundup wordt in de grond afgebroken in, onder andere, een zwaar giftig middel.
vrijdag 6 juni 2008 - 21:40
Rita1960

Rita1960

Hoe houden jullie in vredesnaam een lampionplant in leven?? Bij mij gaan ze na verloop van dood En ik vind ze juist zo mooi!
Wat voor grondsoort hebben jullie? Ik zit op droge/arme zandgrond met m'n siertuin.
Alvast bedankt voor de antwoorden.

groetjes,

Rita
vrijdag 6 juni 2008 - 22:58
Bartje22

Bartje22

nou ik heb ooit een keer een plantje in onze tuin gezet.. beetje kleigrond maar niet nat.. want het loopt af naar een vijver.

let wel op,, in de schaduw doet die het beter.!

verder moet het lukken... het heeft wel even een tijdje nodig voor het groot wordt.. ong. 2 jaar.

Groetjes!
zaterdag 7 juni 2008 - 12:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon