menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kruipende Phlox

Ga naar meest recente reactie

rialle

Tekst aangepast

Rialle

Deze Phlox staat te pronken op onze tuintafel. Ik heb geen idee welke het is. Hij heeft de winter overleeft, gewoon in de pot waar hij nu in zit. Hij staat graag met zijn voeten in het water.
Ons konijn Elsbeth vind hem ook geweldig en doet niets liever dan er midden in zitten.

[afbeelding verwijderd niet-https]



Groetjes Rialle
vrijdag 23 mei 2008 - 22:45
Eliane

Eliane


Oh hele mooie foto!
Prachtige bloemen en mooi , lief koijn!!

groetjes Eliane
vrijdag 23 mei 2008 - 22:56
lentemode

Lentemode

Hallo Rialle,

Mooie compositie !!!

Groetjes,
Mia
zaterdag 24 mei 2008 - 09:57
minouke

Minouke

mooi zeg, ik heb ze in het lila .... maar dan zonder konijn

en op Plantengids Tuinadvies vind je nog meer over de Phlox subulata http://www.tuinadvies.be/plantengids.php?id=917

zaterdag 24 mei 2008 - 10:27
printemps

Printemps

hallo

uw konijn is misshien aant zorgen voor de bemesting
uw bloemen zullen nogal bloeien nadien



mvg
an
zaterdag 24 mei 2008 - 13:03
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Heb het even nagekeken in de plantengids, en het is dus de Phlox Subulata Moerheimii.
Wat mij wel opvalt is dat in de plantengids staat dat hij in droge tot normale grond moet. Bij mij heeft hij de hele tijd buiten gestaan. En met al die regen vorig jaar ( van mei '07 tot april '08 heeeft het heeeeeel veel geregend!) heeft hij bijna constant met z'n voeten in het water gestaan. Ook toen het goede weer begon heb ik hem flink van water voorzien zodat zijn "drinkbakje" altijd vol water staat. Dit stond ook op het kaartje dat erbij zat, dus heb ik dat gedaan. Hij heeft er in ieder geval niet van geleden, want hij heeft me getracteerd op een zeer rijke bloei!


En met die bemesting zit het wel goed hoor. Die gebruik ik inderdaad in de tuin, en ik geloof met goed gevolg!

Groetjes Rialle
zondag 25 mei 2008 - 10:39
Adrienne

Adrienne

Hi,hi je weet niet naar wat je eerst moet zien !!!
Een dot wan een plant of een snoes van een langoor
Beide weer super !!!
maandag 26 mei 2008 - 10:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon