menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Oleander komt verdroogd door de winter

Ga naar meest recente reactie

dm

Dm

Ik overwinter mijn oleanders (3 redelijke bomen) steeds onder het afdak, tegen een verwarmde muur, samen ingepakt in vliesdoek. Ik heb nog nooit problemen gehad maar dit jaar zijn er 2 waarvan de bladeren volledig opgedroogd zijn. Ik heb ze terug in de tuin geplaatst en rijkelijk water gegeven maar ik zie weinig beterschap. Kan er iemand mij helpen?
zaterdag 19 april 2008 - 20:01
Plantadvies

Plantadvies

Verwijder de bladeren en wacht af.
zaterdag 19 april 2008 - 22:21
meuwissenj

Meuwissenj

Ik heb dit jaar precies hetzelfde probleem.
Heb hem helemaal afgeknipt, en ook in de
tuin gezet.
Ben benieuwd, of het nog wat wordt.
Ik heb ook geen idee, waarom hij er zo
verdroogd uit zag,nog nooit geen probremen gehad .
Gr Marga
zaterdag 19 april 2008 - 23:53
Kent

Kent

De mijne overwinterd ook steeds gewoon overdekt in de open veranda en de bladeren zijn wel niet verdroogd maar zien en voelen veel droger dan anders , ik hoop dat ze der ook ni gaan afvallen
De hoofdknoppen zijn wel mooi - een tweetal weken heb ik de mijne eens heel veel water gegeven , weet ook niet wat het zal worden.

Gr. Rita
zondag 20 april 2008 - 20:23
Robinn

Robinn

Hey,

Dit kan zijn, door de rare weersomstandigheden, tegenwoordig sneeuwt het al in de lente ... dus je oleander zal zich even moeten aanpassen. Nu zijn de temperaturen relatief zacht dus, waarschijnlijk zal er niet veel verandering meer komen in het weer (abnormale veranderingen weliswaar).

Groeten Robin
zondag 20 april 2008 - 20:35
roelofstee18

Roelofstee18

Ik had oleanders in het achterhuis gezet, waar de verwarming brandt. 3 zijn heel mooi gebleven, maar een heeft heel harde bladeren en ziet er verdroogd uit. Wel blijft deze in de pot op het terras staan . De takken waar geen knoppen op zitten snoei ik terug, en ik geef hem extra veel water met een keer in de week een scheutje vloeibare meststof er door, en hopelijk komt hij goed terug.
vrijdag 13 april 2018 - 13:30
dm

Dm

Mijn oleander zijn er door gekomen. Verpotten, snoeien en water geven. Ze komen bij mij niet binnen en dat lukt. Zijn zelf gestekte planten van Zuid-Europa of zelfs van verder. Vele succes
zaterdag 14 april 2018 - 16:07
nicoledepa17

Nicoledepa17

Mijn oleander ziet er niet gezond na de winter de gele afgestorven bladeren heb ik verwijderd de takken teruggesnoeid en bovendien meststof gegeven ik zie hier en daar nieuwe blaadjes verschijnen maar een deel van de plant hersteld niet wat kan ik nog meer doen om deze plant terug in groei en bloei te krijgen weet iemand raad?

Bloemen & Planten

dinsdag 1 juni 2021 - 08:53
Droge_zandgrond

Droge_zandgrond

Hier juist hetzelfde, water geven en dode stukken insnoeien...pas volgend jaar weer bloemen, ik twijfel om ze gewoon weg te doen en iets anders te zetten...
dinsdag 1 juni 2021 - 18:54
Tuinprins

Tuinprins

Omdat we een aantal jaren nauwelijks winter hebben gehad konden deze bij ons in de winter buiten blijven staan. Nu we weer een winter met stevige vorst hebben gehad is opnieuw bevestigd dat Oleander zeer matig winterhard is en bij vorst naar binnen moet.

Als die kale takken over een maand nog geen nieuwe scheuten hebben dan kun je de plant afschrijven want je hebt dan een plant die qua vorm lelijk is.

Gegroet, de tuinprins
dinsdag 1 juni 2021 - 19:04
PeterC

PeterC

Wij hebben ooit uit Zuid-Frankrijk oleanders meegebracht. Laten overwinteren in de garage binnen.
Kwam niet goed. Na een tweetal jaar zag je dat ze het niet gingen halen. Ik denk dat het geen planten voor hier zijn.
dinsdag 1 juni 2021 - 19:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon